رئیس‌جمهوری ترکیه در تازه‌ترین اظهاراتش علیه هلند گفت: ما هلندی‌ها را از کشتار سربرنیتسا می‌شناسیم. ما می‌دانیم که چگونه ۸ هزار بوسنیایی را به قتل رساندند.
 

به نقل از روزنامه ملیت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مراسم ۱۴ مارس به مناسبت روز پزشک در جمع پزشکان این کشور گفت: در جنگ یک قانون مسلم وجود دارد و آن این است که نمی‌توان به سمت مسئولان پزشکی و درمانی اسلحه گرفت اما کشورهایی همانند هلند این کار را کرده‌اند. ما هلندی‌ها را از کشتار سربرنیتسا می‌شناسیم. می‌دانیم که هشت هزار بوسنیایی چگونه کشته شده‌اند. 
 

او اضافه کرد: پیشانی این ملت ترکیه سفید است اما تاریخ آنها بسیار تیره و تار است. کسی نمی‌تواند به ما درس مدنیت و تمدن بدهد.
 

اردوغان عنوان داشت: غرب از مشکل اسلام هراسی رنج می‌برد. آنها آوارگان را در مرزها متوقف می‌کنند و سیاست‌های غیر انسانی را علیه آوارگان و مهاجران اعمال می‌کنند. هلند هم سیاستی غیر قابل قبول در قبال وزیر خانواده ترکیه در پیش گرفته و اصول دیپلماتیک و ارزش‌های اتحادیه اروپا را نقض کرد.
 

اردوغان در ادامه گفت: هلند اصول آزادی بیان را زیر پا گذاشته و احترام به حقوق زنان را رعایت نمی‌کند و این در عملکرد هلند کاملا هویدا است. اقدام روز شنبه کشور هلند در واقع مصداق تروریسم دولتی بود و این کشور به اتحادیه اروپا ضرر زد.
 

وی همچنین نسبت به آینده اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده و از اروپایی‌ها خواست مواضعی متعهدتر اتخاذ کنند.
 

منبع: خبرگزاری گیتا