آیت‌الله مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان پیش از ظهر امروز یکشنبه (27 فروردین) در مراسم آغاز به کار ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی گفت: ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات مثل همیشه با بهترین وجه تشکیل شده است، مهم آن است که این انتخابات و هر انتخابات دیگری وظایفی برعهده دولت، ملت و شورای نگهبان و هر کسی که به نوعی مسئولیت داشته‌، گذاشته شده و امانتی است که باید این امانت به دست اهلش سپرده شود.

 

وی افزود: همه باید انشاءالله و به خصوص مردم به وظیفه خود بر اساس رضای خدا عمل کنیم، شرکت در انتخابات ریاست جمهوری وظیفه است زیرا در مسیر تقویت نظام و پی‌ریزی برای آینده‌ای قوی‌تر برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
 

مدرسی یزدی با تاکید بر اینکه مردم باید بهترین و عالیترین انتخاب را در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند اظهار داشت: بحمدالله در نظام اسلامی همواره انتخابات با خوبی و پاکی برگزار شده است.
 

وی همچنین برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران را به هیچ وجه با دیگر کشورها قابل قیاس ندانست و تاکید کرد: شورای نگهبان نیز بر اساس وظیفه‌اش در قانون اساسی تلاش می‌کند که هر کس حداقل صلاحیت و استاندارد را داشته، تایید صلاحیت شود که این امر نیز بر اساس قدرت و نظرات اعضای شورای نگهبان خواهد بود.
 

وی همچنین از مردم خواست که آن کسی که سقف صلاحیت دارد و دارای بالاترین جایگاه در بین دیگر کاندیداهاست را تایید کنند تا چشم دشمنان و آنانی که نمی‌خواهند آزادی مردم ایران را ببینند کور کنند.
 

منبع: خبرگزاری گیتا