پلیس رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در نزدیکی الاقصی و مناطق مختلف کرانه باختری حمله کرد. نظامیان اسرائیلی در این حملات از گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی و باتوم برای متفرق کردن فلسطینیان استفاده کردند.

 

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نیروهای رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) مانع ورود افراد زیر 50 سال به مسجد الاقصی و بخش قدیمی قدس شدند و نمازگزاران فلسطینی را که تلاش داشتند وارد مسجد الاقصی شوند با گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی هدف قرار دادند.
 

همچنین صدها جوان فلسطینی که به دعوت رهبران مقاومت در تظاهرات "جمعه خشم" شرکت کرده بودند، با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. تظاهرات و درگیری فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری به ویژه گذرگاه قلندیا بسیار شدید بود. در اطراف مسجد الاقصی نیز درگیری های شدیدی میان دو طرف رخ داد.
 

آمار رسمی از زخمی‌ها و بازداشتی‌های این درگیری‌ها منتشر نشده اما شاهدان عینی از زخمی شدن ده‌ها تن خبر داده‌اند. تصاویر منتشر شده از درگیری‌ها نیز نظامیان اسرائیلی را در حالی نشان می‌دهد که ده‌ها جوان را با زور بازداشت می‌کنند.
 

نمازگزاران فلسطینی در مخالفت با ورود به مسجد الاقصی از طریق گیت‌های امنیتی، در منطقه صلاح الدین و باب الساهره در قدس تجمع کردند.
 

هزاران سرباز اسرائیلی در قدس برای ممانعت از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی در نزدیکی این مسجد مستقر شده‌اند.
 

در پی ممانعت نظامیان اسرائیلی از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی، نمازگزاران مجبور شدند در اطراف مسجد نماز جمعه را برپا کنند.
 

درگیری‌ها میان نیروهای اسرائیلی و فلسطینی‌ها از زمان عملیات شهادت‌طلبانه سه فلسطینی علیه صهیونیست‌ها و تشدید تدابیر امنیتی درباره ورود به مسجد الاقصی افزایش یافته است.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا