به نقل از «روسیا‌الیوم»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای فنلاندی‌اش، در واشنگتن، گفت: «امیدوارم که روابط‌مان با روسیه خوب شود. بلند و واضح بگویم؛ من از سال‌ها پیش این موضوع را مطرح کرده‌ و گفته‌ام که خوب است اگر روابط عالی یا دست‌کم روابطی خوب با روسیه داشته باشیم. این امر، خیلی مهم است و فکر می‌کنم یک روز این اتفاق خواهد افتاد.»
 

ترامپ با تأکید بر عادی‌سازی روابط میان ایالات متحده و روسیه، گفت: «روسیه کشوری بزرگ و یک کشور اتمی ا‌ست. بهتر است روابط‌مان را با آن خوب کنیم و این به نفع همگان و صلح و موضوعات دیگر است.»
 

رئیس‌جمهوری آمریکا از پاسخ مستقیم به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا روسیه تهدیدی امنیتی برای ایاالات متحده است یا نه، خودداری کرد و گفت: «معتقدم بسیاری از کشورها تهدید امنیتی هستند. من تهدید امنیتی را از سوی بسیاری از کشورها می‌بینم، ولی این‌ها تهدیداتی‌ست که ما قادر به رسیدگی به آن‌ها هستیم.»
 

وی درخصوص موضع آمریکا درقبال وخامت احتمالی اوضاع در منطقه بالتیک گفت: «ما از این منطقه دفاع می‌کنیم، ما واقعا از آن دفاع می‌کنیم.»
 

ترامپ بارها بر لزوم اتخاذ رویکردی با مصالحه و مسالمت بیشتر درقبال مسکو سخن گفته ‌است. در عین حال، تیم انتخاباتی وی به ارتباط با روسیه متهم شده و پلیس فدرال آمریکا در حال انجام تحقیقاتی در ارتباط با این موضوع است.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا