به نقل از روابط عمومی گمرک ایران؛ این مقدار تریاک در یک دستگاه فر گازی مخصوص شیرینی‌پزی به‌صورت کاملاً حرفه‌ای جاسازی شده بود و علاوه بر پوشش محافظ سربی با کافور پوشانده و در فویل‌های آلومینیومی وکیوم شده بود که با تلاش و مهارت مربیان سگ‌های موادیاب در گمرک غرب تهران کشف و ضبط شد.
 

این سومین محموله قاچاق سازمان‌یافته مواد مخدر است که از ابتدای سال جاری با هوشیاری مأموران گمرک و به‌کمک سگ‌های موادیاب در گمرک غرب تهران کشف می‌شود.
 

بنابراین گزارش؛ با الکترونیکی شدن تمامی رویه‌ها در گمرک، اطلاعات محموله‌های اظهاری توسط مرکز مبارزه با جرایم سازمان‌یافته از مرکز کنترل و در صورت نیاز اقدامات ویژه کنترلی انجام می‌شود.
 

هم‌اکنون تعداد 21 سگ موادیاب آماده به کار در گمرکات کشور فعالند که 10 قلاده در سال 95 خریداری و آموزش داده شده است.
 

کشفیات انواع کالا توسط مأموران گمرک در سال گذشته به‌کمک سامانه‌های الکترونیکی؛ تجهیزات پیشرفته کنترلی از جمله دستگاههای ایکس‌ری کامیونی؛ سگ‌های موادیاب و کالایاب و همچنین با ارتقای سطح آموزش مأموران در خصوص نحوه جاسازی و قاچاق کالا در مجموع 56 درصد افزایش داشته است.
 

فعالیت‌های گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا طی سالهای اخیر مورد توجه سازمان‌های بین المللی بوده و بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست را کسب کرده است.
 


 


 

منبع: خبرگزاری گیتا