رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: با بررسی های انجام شده حدود ۳۰ درصد مدارس کشور تخریبی به حساب می آید و باید برای کاهش این آمار تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

به گزارش گیتا٬ مهرالله رخشانی معاون وزیر آموزش و پرورش ظهر شنبه در مراسم افتتاح طرح های عمرانی آموزش و پرورش آران و بیدگل اظهار کرد: میزان کمک خیرین در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۸ درصد رشد داشته که حاکی از افزایش توجه و اولویت نیکوکاران جهت مشارکت در طرح های عمرانی  آموزش و پرورش در کشور است.

 

وی گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده در اوایل دهه ۸۰  حدود ۷۰ درصد مدارس کشور تخریبی بود که این رقم با تلاش های صورت گرفته در کشور به ۳۰ درصد در سال های اخیر کاهش یافته است که حاکی از عزم مسئولان و مردم برای رفع این مشکل است.

 

رخشانی تصریح کرد: در برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور چهار میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی کشور جهت بازسازی و مقاوم سازی مدارس اختصاص یافت که با این اعتبار آمار مدارس تخریبی کاهش زیادی پیدا کرد.

 

وی تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه حدود سه میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی جهت ترمیم و بازسازی مدارس تخریبی در نظر گرفته شده تا به استانداردهای جهانی نزدیک شویم و شرایط تحصیل علم را به صورت استاندارد برای عموم فراهم کنیم .

 

منبع : خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/