طی مصاحبه ای با دکتر میلاد منصوری: نمونه رفاه آمریکایی را در زمان طاغوت مشاهده میکنیم، محمد رضا شاه پهلوی به دلیل دو فقر فکری، اول: به قیمت خیلی ارزان، کشور خیلی گران را در اختیار کامل آمریکا گذاشت.(توسعه وابستگی کامل پدید آورد)، دوم: به دلیل خودبرتر بینی خود از ملت، رفاه کامل را برای برای دربار طاغوتی می خواست و رفاه ضعیف تر را برای چند محلۀ مهم تبلیغاتی در شهر تهران و کشور می خواست. به همین دلیل، کشور پس از انقلاب ملت ایران آنقدر وابسته و ناتوان بود که حتی توان ساخت یک اسلحه تا تعمیرات فرودگاه ها و هواپیماها و تولید حتی یک نان و پنیر (خودکفایی در مواد اولیه و آرد و کارخانجات لبنیات و گشترش گاوداری ها) را نداشت.

 

بزرگ ترین ضربه (سیاسی-اقتصادی-فرهنگی) را ایران از حکومت محمدرضاشاه پهلوی خورد، چون خط توسعه و رفاه ایران را در قبال رعیتی ایران و اربابی آمریکا پذیرفت. این مطلب یعنی تمام منابع ملی کشور در اختیار آمریکا بوده و در قبال آن برای ایران کارهای کوچکی مثل مثلا ساخت فرودگاه را انجام می داد.

به عنوان یک نمونه مثال،، آمریکا فرودگاه ساخت: مهندسان سازنده اش ایرانی نبودند(یعنی اشتغال خارجی، پول سرزمین در جیب آمریکایی و...)

حالا فرودگاهی داریم که تعمیر باند هواپیمایی اش تا تعمیر میکروفون اش تا تعمیر هواپیماهایش (همه مهندسان آمریکایی)(چون عموم مردم ایران شرایط تحصیل و رشد و نمو را ندارند)

خرید تمام لوازم فرودگاه (از شرکت های آمریکایی)

بنده اینجا فقط یک مسئله فرودگاهی را به عنوان نمونه نام برده ام.

ولیکن این همه وابستگی از نان و پنیر صبحانه ات تا کفش و لباس و خودرو و لوازم شام شبت را از شرکت های آمریکایی خریداری کنی، و به جای آن تمام ثروت کشورت را در اختیار پیشرفت و توسعه تامه آمریکا و شرکت های آمریکایی بگذاری، بدون این که کشور ایران به زیرساخت و خودکفایی دست یابد.

در این حالت بوده که ژنرال ایرانی باید به سرهنگ آمریکایی احترام می گذاشته.

 

خدمات رفاهی در اختیار خانواده سلطنتی

در کنار این وابستگی کامل، محمدرضاشاه پهلوی به دلیل خودشیفتگی خود و خانواده سلطنتی خود از ملت شریف ایران، تمامی امکانات و خدمات رفاهی درجه یک را برای خانواده سلطنتی می خواست، که نقطه انزجار ملت علیه حکومت طاغوت را رقم می زد.

 

 

 

 

مصاحبه و تحلیل با دکتر میلاد منصوری/