وزیران دفاع انگلیس و استرالیا امروز با امضای یک معاهده‌ نظامی امنیتی ضمن تاکید بر همکاری‌های متقابل در اقیانوس آرام و هند، برای آموزش نظامیان اوکراینی نیز متعهد شدند.

به گزارش گیتا،  از آسوشیتدپرس، مقامات نظامی دو کشور انگلیس و استرالیا طی نشستی در خانه پارلمان استرالیا واقع در کانبرا ژایتخت با تاکید بر رویارویی با چالش‌های معاصر، یک قرارداد همکاری نظامی امنیتی امضا کردند.

این معاهده روز پنج‌شنبه با حضور ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا و همتای انگلیسی‌اش گرانت شاپس در محل پارلمان استرالیا در کانبرا به عنوان بخشی از نشست وزیران استرالیا و انگلیس (AUKMIN) امضا شد. آخرین نشست وزیران دو کشور در سال ۲۰۰۶ برگزار شده بود.

مارلز با انتشار یک بیانیه کتبی گفت: روابط استرالیا با انگلیس پویا و پایدار است و مقامات کشورش تمایل دارند در تمام زمینه‌های نظامی و امنیتی در اقیانوس آرام و هند با انگلیس همکاری کنند.

در این بیانیه آمده است: با پیچیده‌تر شدن و نامطمئن‌تر شدن جهان، ما باید همکاری‌های خود را روزآمد کنیم.

در معاهده امضا شده بین دو کشور بر آموزش نیروهای نظامی اوکراین توسط کارشناسان نظامی دو کشور نیز تاکید شده است.

شاپس گفت که این معاهده بر نحوه همکاری‌های دو کشور در مورد موضوعات مربوط به حاکمیت و امنیت منطقه‌ای، رسمیت می‌بخشد.

وی طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مارلز گفت: من فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین عناصر این است که مکانیسمی در اینجا تعریف شده است که به موجب آن رایزنی های دو کشور در مواقع تهدید بیشتر و رسمی‌تر می‌شود.

وزیر دفاع انگلیس افزود: ما پیش از این نیز در زمینه مسائل دفاعی همکاری داشتیم و حالا با این قرارداد این همکاری‌ها عمق بیشتری یافته است.

انتهای خبر/