جستجو:
یک کارشناس ارشد حوزه انرژی ضمن بررسی واگذاری شرکت‌های پتروشیمی به بخش خصوصی، از وجود رانت در بخش های مختلف این صنعت انتقاد کرد.
چند ساعت بعد از خروج ترامپ از برجام، آمریکا تیر خود را به سمت نفت ایران نشانه گرفت، البته آمریکا در این حوزه از یک سو وارد میدان نشد و سعی کرد با نگاهی همه جانبه، راه‌ نفت ایران به بازارهای جهانی را ببندد. اقداماتی که کارشناسان بر این باورند که به دلایل مختلف مانند نیاز بازار به نفت ایران و تاثیری که ممکن است کمبود عرضه نفت ایران به بازار روی قیمت سوخت آمریکا داشته باشد، نتیجه دلخواه آمریکا را درپی نداشته باشد.
به دنبال ابلاغیه استانداری تهران برای تغییر ساعت کاری سازمان‌ها، نظام بانکی نیز ساعت کاری خود را تا پایان تیرماه به ۶ تا ۱۴ تغییر داد.
یک مقام ایرانی اعلام کرد: نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴ با حضور رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در وین برگزار و بسته اقتصادی کشورهای اروپایی در این نشست به ایران ارایه می‌شود. این نخستین نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴ است که بعد از خروج آمریکا از برجام انجام می‌شود.
صالحی حفظ برجام بعنوان دستاوردی چندجانبه را آزمونی برای جامعه جهانی برشمرد و تاکید کرد: چنانچه اهداف مورد نظر ایران از این توافق حاصل نشود، امکان حفظ آن ناممکن است .
یکی از نمایندگان کنگره آمریکا متممی را مطرح کرده که در صورت تایید، صدور روادید برای ایرانی‌های متقاضی تحصیل در رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای و صنعت انرژی در آمریکا را ممنوع می‌کند.
تهدید چین برای وضع تعرفه روی واردات نفت آمریکا به کسب و کاری لطمه خواهد زد که در دو سال اخیر رونق پیدا کرده است و اکنون حدود یک میلیارد دلار در ماه ارزش دارد.
سفیر سوئیس در تهران با بیان این‌که مطمئن هستیم که همکاری‌های هسته‌ای ما ادامه پیدا خواهد کرد،‌ اظهار کرد: اقدامات بسیاری در حال انجام است تا سرمایه‌گذاری میان ایران و اروپا حفظ شود .
امروز ۱۷ ژوئن مصادف با ۲۷ خردادماه، روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی است. چرای مفرط، بوته‌زنی و بوته‌کنی، آبیاری غلط، استفاده نکردن بهینه از زمین‌ها و قابلیت آن‌ها، تبدیل بی‌رویه زمین‌های مرتعی به دیم‌زار، رعایت نکردن موازین علمی در شخم زمین، کشت فشرده و نامناسب در زمین‌های کشاورزی، تغییرات آب و هوایی، افزایش جمعیت و نیاز انسان ها به موادغذایی بیشتر و شرایط متغیر اجتماعی و اقتصادی از عوامل بیابان‌زایی است.
تعداد : 381     صفحه 14 از 43     صفحه قبلی1    2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12    13    15    16    17    18    19    20    21    22    23    24    25    26    27    28    29    30    31    32    33    34    35    36    37    38    39    40    41    42    43       صفحه بعدی
تحلیلیه گیتا
بازگشت به بالا