جستجو:
در حالی که کشورهای همسایه قطر با این کشور قطع رابطه کرده و واردات به قطر دچار مشکل است، ترکیه به سرعت جای خالی آنها را پر کرده و عملاً قفسه‌های فروشگاه‌های قطر مملو از محصولات ترک شده است.
سخنگوی شرکت ایران ایر گفت: «تاکنون ۵ فروند هواپیما حامل مواد غذایی فاسد شدنی نظیر میوه و سبزیجات به قطر ارسال شده که وزن هر کدام از این محموله ها حدود ۹۰ تن است. یک هواپیمای دیگر نیز امروز ارسال خواهد شد.»
در پی وقوع بحران دیپلماتیک میان قطر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، ترکیه و پاکستان تصمیم به اعزام نیرو به این کشور گرفتند.
وزارت خارجه قطر بیانیه صادره از سوی عربستان، مصر، بحرین و امارات درباره لیست "تروریسم" و ربط دادن آن به دوحه را محکوم کرد.
صدراعظم آلمان با بیان اینکه نگران اوضاع در قطر است تاکید کرد، تمامی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به همراه ایران و ترکیه باید برای حل این مناقشه منطقه‌ای با یکدیگری همکاری کنند.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای رومانیایی خود تاکید کرد: قطر باید هرچه سریع‌تر باید به حمایت از "تروریسم" پایان دهد.
رئیس جمهوری ترکیه به عربستان تاکید کرد تا به عنوان "خادم حرمین شریفین" در تنش به وجود آمده در خلیج فارس ایفای نقش کند و قول داد تا در کنار "برادران قطری" بماند.
یک مقام قطری خروج امیر قطر از کشور به منظور دیدار با رئیس جمهوری آمریکا را در مقطع کنونی منتفی دانست.
در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان قطر و برخی کشورهای عربی، سنگال هم به جبهه ضد دوحه پیوست و سفیر خود را از این کشور حوزه خلیج فارس فراخواند.
تعداد : 242     صفحه 18 از 27     صفحه قبلی1    2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12    13    14    15    16    17    19    20    21    22    23    24    25    26    27       صفحه بعدی
تحلیلیه گیتا
بازگشت به بالا