جستجو:
در آستانه اعلام نتایج نهایی فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها، رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم در گفت‌وگویی با ایسنا، دغدغه‌های وزارت متبوع خود در انتخاب هرچه شایسته‌تر اعضای هیات علمی به عنوان یکی از ارکان آموزش عالی را مطرح کرد و ضمن تشریح روند بررسی پرونده‌های متقاضیان، از مشکلات و چالش‌های موجود و همچنین دغدغه‌های داوطلبان عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها و راهکار وزارت علوم برای کاهش این دغدغه‌ها سخن گفت.
وزیر آموزش و پرورش درباره پویشی که اخیرا تحت عنوان "#فرزندت ـ کجاست؟" در فضای مجازی شکل گرفته است گفت: دو فرزند دارم؛ فرزند اولم دختر و خانه‌دار است و پسرم نیز مشغول درس خواندن و گذراندن خدمت سربازی است. تا کنون فرزندانم به جز عتبات عالیات به کشور خارجی، سفر نکرده‌اند.
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: با بررسی های انجام شده حدود ۳۰ درصد مدارس کشور تخریبی به حساب می آید و باید برای کاهش این آمار تلاش بیشتری صورت گیرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش همانقدر که وظیفه دارد قوه فکر و تحلیل دانش‌آموزان را تقویت کند باید به بخش پرورش و تربیت هم توجه کند، گفت: باید بودجه خوبی در اختیار آموزش و پرورش برای امور پرورشی قرار بگیرد که ما تلاش می‌کنیم در مجلس محقق شود.
بنیاد توسعه گردشگری پایدار طرح «ساماندهی تعطیلات رسمی کشور» را تقدیم رییس‌جمهور کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مرکز سمپاد به دنبال آن است که باشگاهی ایجاد و مدال آفرینان گذشته را دور یکدیگر جمع کند، گفت: امیدواریم به زودی این باشگاه راه‌اندازی شود.
گیتا ، معاون آموزش متوسطه وزیر آمورش و پرورش گفت: کاهش جمعیت دانش‌آموزی در رشته ریاضی نگران کننده است به طوری که سال به سال از تعداد دانش‌آموزان این رشته کاسته می‌شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش جزئیات راه اندازی سامانه های مدارس غیردولتی را اعلام کرد و گفت: شهریه در دو قالب ثابت و فوق برنامه دریافت می‌شود. فوق برنامه از جمله فعالیت‌های تابستانی مدارس غیردولتی کاملا اختیاری هستند.
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه مشکلات تحصیل اتباع صرفا آموزشی نیست گفت: درخواست ما از خیران و انجمن‌های مردم نهاد داخلی و بین‌المللی این است که در این زمینه به ما کمک کنند تا مسائل غیرآموزشی افغانستانی‌ها را حل کنیم.
تعداد : 69     صفحه 3 از 8     صفحه قبلی1    2    4    5    6    7    8       صفحه بعدی
تحلیلیه گیتا
بازگشت به بالا