جستجو:
دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی از ملت انقلابی فلسطین در مبارزه با ارتش رژیم اشغالگر قدس قدردانی و اعلام کرد آمریکا و صهیونیست‌ها با تمام امکانات خود برای از بین بردن مقاومت تلاش کرده‌اند.
نشست روز گذشته شورای امنیت در ارتباط با بررسی تحولات اخیر ایران در حالی به کار خود پایان داد که شکست و ناکامی دیگری را برای آمریکا در مقابل اقتدار ایران رقم زد.
1396/10/16
بیانیه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب که به در خواست عربستان سعودی تشکیل شده بود صادر شد که محتوای تمام ضد ایرانی دارد.
سعد حریری در نخستین گفت‌وگوی خود پس از استعفا از سمت نخست‌وزیری لبنان، کناره‌گیری خود را مطابق با منافع کشورش دانست و در عین حال مدعی شد: مداخله‌های ایران در کشورهای عربی قابل قبول نیست.
برخی منابع در وزارت خارجه فرانسه اعلام کردند که پاریس استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان را قبول نداشته و واقعی نمی‌داند و تلاش‌های این کشور برای حل این بحران بدون وقفه ادامه دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه گفت که انتظار از فرانسه این است که تحت تاثیر القائات و آدرس های غلط برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی ایران قرار نگیرد.
در حالی که تنش‌ها در منطقه خاورمیانه بالا گرفته است، وقوع یک رویارویی نظامی میان ایران و عربستان می‌تواند تأثیرات شدیدی بر اقتصاد جهانی به‌دنبال داشته باشد و قیمت نفت را به ۲۰۰ دلار در هر بشکه برساند.
این روزها صحبت درباره هول و وحشت ثروتمندان عربستانی از احتمال بلوکه شدن اموالشان توسط نظام آل سعود زیاد شده است.
از روز شنبه گذشته لبنان وارد یک بحران سیاسی شد و این کشور در برابر یک مرحله جدید و مهم قرار گرفت و خطرات این مرحله وابسته به رفتار لبنانی‌ها بوده و تهدیدات و سخنانی را از اینجا و آنجا می‌شنویم.
تعداد : 242     صفحه 9 از 27     صفحه قبلی1    2    3    4    5    6    7    8    10    11    12    13    14    15    16    17    18    19    20    21    22    23    24    25    26    27       صفحه بعدی
تحلیلیه گیتا
بازگشت به بالا