وب سایت ان بی سی نیوز در مطلبی بیان نمود: با اینکه خبر پیروزی ترامپ باعث نگرانی در جهان شد ولی تنها کشوری که از این انتخاب خوشحال شد و به آینده جهان با ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا امیدوار است عربستان می باشد.

به نظر می رسد که سیاست های ترامپ همسو با سیاست های عربستان است. این همسویی را می توان در توافق هسته ای ایران ببینیم. بسیاری از جمهوری خواهان با توافق هسته ای مخالفت کرده اند و این به مزاج سعودی ها خوش آمده است زیرا در جریان توافقات هسته ای آنها احساس کرده اند که تهران بیش از پیش قدرتمند شده است و در این میان عربستان به حاشیه رانده شده است.
مقامات ارشد عربستان با قطعیت تمام از آغاز همکاری بین ریاض و واشنگتن خبر دادند و اعلام نمودند دونالد ترامپ یک تاجر است، فردی قابل اعتماد است که می توان با او وارد مذاکره شد پیش از انتخابات، آمریکا ضعیف بود ولی با به قدرت رسیدن ترامپ این کشور بار دیگر قدرتمند می شود.

ترکی الفیصل در یک سخنرانی در واشنگتن نگرانی خود را از وضعیت جهان بیان کرد. وی گفت: روند صلح عربستان و اسرائیل به بن بست رسیده است، سوریه، افغانستان، و یمن در شرایط فاجعه باری قرار دارند، ایران روز به روز قدرت می یابد، اگر رئیس جمهور آمریکا فاقد قدرت مدیریت باشد نه تنها خاورمیانه بلکه تمام جهان دچار تنش می شود.

منبع: خبرگزاری گیتا