براساس اعلام سازمان هواشناسی موج جدید سرما از امروز وارد کشور شده است و انتظار می رود که مصرف گاز در کشور افزایش پیدا کند.

 

با ورود این موج جدید انتظار می رود که محدودیت هایی در مصرف گاز برخی از بخش ها از جمله صنایع و سی ان جی ایجاد شود هرچند که کاهش ارسال گاز به بخش پتروشیمی در رتبه های بعدی قرار دارد.

 

علی نبییان،جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران با اشاره به گاز رسانی به شمال کشور اعلام کرده است براساس پیش بینی هواشناسی با برودت هفت تا 8 درجه ای دما در این استان از سوم بهمن ماه، گاز ادارات دولتی وجایگاه های سی ان جی قطع می شود.

 

به گفته این مقام مسؤول ادارات دولتی باید به جای گاز از سیستم های گرمایشی برقی استفاده کنند و قطعی گاز جایگاه های سی ان جی برای تامین گاز مشترکان خانگی تا روز سه شنبه پنجم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

 

مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در همین رابطه به خبرنگار فارس گفت این کار برای کنترل شبکه و مدیریت آن با توجه به برودت و بالا رفتن مصرف است و با اطلاع به مردم انجام می شود.

 

براساس آمارهای شرکت ملی گاز ایران استان مازندران یک میلیون و 800 هزار مشترک دارد که روزانه به طور میانگین 25 میلیون متر مکعب گاز مصرف می شود و در برودت هوا این مصرف به 28 میلیون متر مکعب می رسد.

 

ایران، انرژی
منبع: خبرگزار گیتا