جریان رودخانه زاینده‌رود بعد از بازگشایی دریچه‌های سد زاینده‌رود و پس از طی کردن مسیری حدود 110 کیلومتری بامداد سه‌شنبه به شهر اصفهان رسید.

 

جریان آب هر چند برای مدتی کوتاه در بستر رودخانه خشک زاینده‌رود جاری شده اما حضور کوتاه مدت این میهمان زمستانی شادی و نشاط اهالی نصف جهان را موجب شده است.

 

شهروندان اصفهانی که از ساعات ابتدایی شب گذشته در انتظار ورود زاینده‌رود به دروازه‌های این شهر بودند سرانجام نیمه‌های شب صدای پای آب را در رگ‌های این رودخانه شنیدند.

 

براساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای اصفهان جریان زندگی بخش زاینده‌رود برای کشت پاییزه دوم کشاورزان اصفهانی به مدت 22 روز جاری است. 

 

علی بصیرپور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌‎ای اصفهان پیرامون بازگشایی سد زاینده‌رود گفت: پس از توافق با نظام صنفی کشاورزی و هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته 5 نفره رهاسازی آب به مدت 22 روز برای کشت کشاورزی انجام شد.

 

کمیته 5 نفره تصمیم‌گیر برای استفاده بهره‌برداران از آب زاینده رود متشکل از مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اصفهان، نماینده استاندار، فرماندار اصفهان، نماینده کشاورزان و نماینده جهاد کشاورزی استان اصفهان است که برای تحویل آب به کشاورزان به منظور انجام کشت پاییزه دوم تصمیم‌گیری کردند.

 

در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود که با حضور وزیر نیرو برگزار شد پس از بررسی کارشناسی وضعیت ذخیره سد زاینده‌رود رهاسازی آب زاینده‌رود برای انجام کشت کشاورزان تأیید شده بود.

 

ایران، کشاورزی
منبع: خبرگزاری گیتا