شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک مقام آگاه از روند انتقال دولت امریکا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا بسیار علاقه مند است که جیمز ماتیس ژنرال بازنشسته نیروی دریایی را به عنوان وزیر دفاع خود انتخاب کند.

به گزارش امروز یکشنبه این شبکه خبری، این مقام آگاه هشدار داد که هنوز تصمیم گیری درباره انتخاب ماتیس نهایی نشده است اما ترامپ بشدت تحت تاثیر سابقه فعالیت این ژنرال بازنشسته است و از افراد دیگر٬ چیزهایی را درباره وی شنیده است و به سمت چنین گزینه ای تمایل دارد.
وی درپاسخ به این پرسش خبرنگاران که «آیا ترامپ وی را برای ریاست وزارت دفاع برخواهد گزید؟» گفت: فقط می توانم بگویم که وی گزینه بسیار خوبی است و واجد همه شرایط است.
ماتیس، 44 سال سابقه فعالیت در نیروی دریایی  آمریکا را دارد و از فرماندهان آمریکا بوده که مسئولیت یک نیروی ویژه را در سال 2001 در جنوب افغانستان برعهده داشت و در جریان تهاجم نظامی به عراق در سال 2003 نیز وظیفه فرماندهی را برعهده داشت.
این ژنرال بازنشسته آمریکایی به دلیل فرماندهی نیروی دریایی در نبرد فلوجه در سال 2004 که یکی از خونین ترین نبردهای این جنگ بود، مورد تقدیر قرار گرفت.
اظهارات ماتیس در سال 2005 در میان نظامیان در سان دیاگو که گفته بود «تیراندازی به مردم تفریح اسـت» جنجال هایی را بر انگیخت. وی همچنین هدایت فرماندهی راهبردی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) موسوم به «فرماندهی دگرگونی متحد» (Allied Command Transformation) را در ایالت ویرجینیا برعهده داشت.

منبع: خبرگزاری گیتا