دستور جدید رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ممنوعیت موقت ورود شهروندان 7 کشور به آمریکا، مشکلات متنوعی را ایجاد کرده است.

 

 

برخی مسافران آمریکا که پاسپورت یکی از این 7 کشور را در دست داشتند، وقتی که فرمان اجرایی ترامپ صادر شد، در راه رسیدن به آمریکا بودند و حالا در فرودگاه‌های مقصد به مشکل برخورده‌اند.

 

آنطور که رویترز گزارش داده، 2 شهروند عراقی که یکی خودش و دیگری همسرش، سال‌ها برای دولت آمریکا کار کرده‌اند، پس از رسیدن به فرودگاه «جان اف کندی» نیویورک، در حالی که فقط ساعاتی از صدور فرمان ترامپ گذشته بود، به دلیل عمل بر خلاف قوانین داخلی آمریکا، دستگیر شدند.

 

وکلای این 2 مرد به دادگاه فدرال بروکلین شکایت کرده‌اند و از قضات خواسته‌اند با صدور دستور آزادی وکلایشان، در عمل، فرمان اجرایی ترامپ را باطل کنند.

 

این دو شهروند عراقی، «حمید خالد» و «حیدر سمیر» نام دارند که اولی 10 سال بعنوان مترجم برای نیروهای آمریکایی در عراق کار کرده و دومی، همسر زنی است که 2 سال حسابدار یکی از شرکت‌های پیمانکار امنیتی آمریکایی بوده است.

 

در دادخواستی که به اسم این 2 مرد تقدیم دادگاه شده، آمده که این فقط لایحه‌ای برای استخلاص 2 نفر نیست بلکه از جانب افراد زیادی که در فرودگاه‌های سراسر آمریکا، وضعیتی نامشخص دارند و یا حتی دستگیر شده‌اند نوشته شده است.

 

به طور مثال در همین فرودگاه جان اف کندی، 10 نفر دیگر نیز به جرم مشابه با این 2 عراقی، دستگیر شده‌اند ولی هنوز نام و ملیت آنها منتشر نشده است.

آمریکا، بین المللی

منبع: خبرگزاری گیتا