در ادامه انتقادات بین‌المللی از ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اسلامی، بازداشت چندین ساعته یک پسر بچه 5 ساله آمریکایی-ایرانی خبرساز شده است.

 

 

رسانه‌های غربی از قبیل «ایندیپندنت» در گزارشهایی به موضوع «بازداشت بیش از چهار ساعته» یک پسر بچه در فرودگاه بین‌المللی دالس واشنگتن دی سی به واسطه سیاست دولت آمریکا در قبال مهاجرت پرداخته‌اند.

 

مقامات و نیروهای فرودگاه پسر بچه آمریکایی 5 ساله که مادری ایرانی دارد، را در فرودگاه به مدت بیش از 4 ساعت بازداشت کردند و در نهایت پس از بازجوییها، او را رها کردند.

 

در برخی گزارشها آمده بود که به این پسربچه دستبند هم زده شد. در نشست خبری «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید، از او درباره این موضوع سوال شد اما او انتقادها درباره بازداشت این پسربچه را رد کرد.

 

وی در دفاع از بازداشت چندین ساعته پسر آمریکایی-ایرانی گفت: «اینکه فقط به خاطر سن و جنسیت کسی بگوییم که آنها تهدیدی نیستند، اشتباه است». در تصاویر و فیلم‌هایی که منتشر شده، می‌توان به وضوح مادر نگران این بچه از شرایط کودکش را دید؛ کودکی که پس از بیش از 4 ساعت بازداشت، در نهایت در آغوش مادر قرار گرفت.

 

جنجال‌ها بر سر بازداشت این کودک، تا حدی جنجالی شده که «کریس فن هولن» سناتور دموکرات آمریکایی در انتقاد شدید از این موضوع، از بازداشت پسر 5 ساله، ابراز انزجار کرده است.

 

 

آمریکا، ایران، بین المللی
منبع: خبرگزاری گیتا