مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه پس از جلسه ویژه صبح امروز (چهارشنبه) کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی تصمیمات نسنجیده ترامپ، اظهار داشت: در این جلسه بحث‌های متنوعی داشتیم و درباره موضوع تست موشکی که در خبرها بود هم صحبت شد.



وی افزود: همه دوستان کمیسیون و افراد خارج از کمیسیون حاضر در این جلسه تاکید داشتند، ما برای مباحث دفاعی از کسی اجاره نمی‌گیریم و براساس نیازهای کشور٬ هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم.

 

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با بیان اینکه موضوع موشکی به هیچ وجه خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست، عنوان کرد: موشک‌های ما برای کلاهک هسته‌ای طراحی نشده است و این را‌ هم در مواضع کتبی‌‌ که در اسناد شورای امنیت است، آورده‌ایم و هم در مواضع شفاهی بارها بر آن تاکید کرده‌ایم.



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تخت‌روانچی ادامه داد: درباره لغو ویزا که دولت ترامپ ایجاد کرده است نیز بحث و این موضوع به عنوان یک اقدام تبعیض‌آمیز علیه کشورهای اسلامی از جمله شهروندان کشورمان قلمداد شد.



وی درباره اقدام عملی در قبال فرامان ترامپ گفت: همانطور که در بیانیه وزارت خارجه آمده است ما صدور ویزا را براساس اقدام متقابل انجام خواهیم داد و سازوکاری در وزارت خارجه تعبیه شده است که این قضیه را دنبال کند.



معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه درباره تاثیر این فرمان ترامپ بر روند اجرای برجام نیز گفت: باید زمان بگذرد، ما در بیانیه وزارت خارجه تاکید کردیم که تعهدات بین‌المللی و دو‌جانبه آمریکا نباید به هیچ وجه تحت تاثیر این سیاست نسنجیده‌ای که اعلام کرده‌اند٬ قرار بگیرد.

 نشست ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز، پیش از آغاز‌ جلسه علنی مجلس شورای اسلامی  به ریاست علاءالدین بروجردی تشکیل شد.
 
حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران و تخت‌روانچی، معاون وزیر امور خارجه نیز دو ‌مهمان اصلی این جلسه بودند.
 
در این نشست که اکثر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و برخی از اعضای سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور داشتند، آخرین تحولات آمریکا و تصمیمات نسنجیده رئیس‌جمهور جدید این کشور بررسی شد.

آسیا، ایران، آمریکا
منبع: خبرگزاری گیتا