به نقل از فاکس نیوز، این حمله چند روز پیش از سوی انصارالله در جنوب دریای سرخ رخ داد و در اثر آن دو ملوان عربستانی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

 

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند: در ابتدا تصور شد که این کشتی با موشک هدف قرار گرفته است اما براساس تحلیل جدیدی از ویدئوی این حمله مشخص شده که از طریق یک عامل انتحاری که قایق کوچکی را به پهلوی کشتی عربستانی کوبانده انجام شده است. عامل این حمله در این ویدئو به هنگام انجام آن فریاد الله اکبر و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهد.

 

مقام‌های دفاعی آمریکا گفته‌اند که به اعتقاد آنها طراحان این حمله تصور می‌کردند که این بمب‌گذار در حال حمله به یک کشتی جنگی آمریکایی است یا اینکه این حمله را یک اجرای نهایی مشابه حمله به ناو آمریکایی یو اس اس کول تلقی می‌کردند.

 

حمله مذکور در نزدیکی تنگه باب المندب که دریای سرخ را به خلیج عدن متصل می‌کند، انجام شد. در همان محلی که در ماه اکتبر کشتی‌های نیروی دریای آمریکا هدف حمله موشکی قرار گرفتند.

 

آمریکایی‌ها می‌گویند، در آن زمان یک ناوشکن آمریکایی این موشک‌ها را سرنگون کرد که اولین استفاده موفقیت آمیز از موشک آمریکایی SM-۲ در درگیری محسوب می‌شد.

 

بعد از وقوع این حمله ناو آمریکایی یو اس اس نیتز تلافی کرده و در تاریخ ۱۳ اکتبر چندین تاسیسات راداری انصارالله یمن را با موشک‌های "تام‌هاک" منهدم کرد.

 

مقام‌های دفاعی آمریکایی که با فاکس نیوز صحبت کردند گفتند: حمله اخیر موجب نگرانی آنها شده اما اطمینان دارند که کشتی‌های آمریکایی می‌توانند از خود دفاع کنند.

آسیا، خاورمیانه، آمریکا، بین المللی

منبع: خبرگزاری گیتا