به نقل از بی بی سی، وزارت دادگستری در سندی 15 صفحه‌ای که تسلیم دادگاه شد استدلال کرد که دستور ترامپ "استفاده قانونی از اختیارات ریاست جمهوری است" نه برای جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا.

روز یکشنبه دادگاه استیناف فدرال در آمریکا با درخواست تجدیدنظر دولت برای ابقای فوری فرمان اجرایی رئیس جمهور این کشور در محدودیت سفر به آمریکا، مخالفت کرده بود.

صدور این رای به این معنی بود که محدودیت‌های اعلام شده تا زمانی که این پرونده به طور کامل در دادگاه مطرح شود به حالت تعلیق در می‌آیند.

دادگاه تجدید نظر فدرال تا دوشنبه (6 فوریه) به کاخ سفید و مخالفان این ممنوعیت که آن را به چالش کشیده‌اند، فرصت داده بوده تا اگر دلایل بیشتری دارند به دادگاه ارایه کنند.

وکلای ایالت‌های مینه‌سوتا و واشنگتن پیشتر در این دادگاه استدلال کردند اجرای مجدد محدودیت سفر شهروندان ایران و 6 کشور عمدتا مسلمان دیگر به آمریکا، دوباره به "هرج و مرج" منجر خواهد شد.

این وکلا در بخشی از اظهارنامه خود به بیانیه مقام‌‌های ارشد سابق امنیتی و دیپلماتهای آمریکایی اشاره کرده‌اند که در آن هشدار داده شده "این محدودیت‌ها در طولانی مدت به منافع ملی آمریکا آسیب خواهد رساند."

قرار است روز سه شنبه جلسه‌ای در دادگاه نهم استیناف در سان فرانسیسکو برای تصمیم گیری در مورد حمایت از یا رد دستور دونالد ترامپ برگزار شود.

 

آمریکا
منبع: خبرگزاری گیتا