وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که کشورهای حامی آتش‌بس در سوریه کار گروه مشترکی را برای پیگیری روند تثبیت آتش‌بس در سوریه و پایبندی دائم به آن تشکیل دادند.
 

به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، وزارت خارجه قزاقستان در بیانیه امروز (جمعه) خود اعلام کرد، سه کشور حامی آتش‌بس در سوریه یعنی ایران، روسیه و ترکیه از تشکیل یک کارگروه مشترک برای نظارت بر روند اجرای آتش‌بس در سوریه خبر دادند.
 

طبق بیانیه وزارت خارجه قزاقستان از جمله مسئولیت‌های این کار گروه مشترک، تضمین تفکیک گروه‌های مخالف سوری از گروه‌های تروریستی و افزایش اقدامات متقابل در راستای تقویت اعتماد و حل سیاسی درگیری‌ها در سوریه است.
 

همچنین این کارگروه مشترک به شکل دائم در راستای انجام رایزنی‌های دوره‌ای درباره مسایل مربوط به پایبندی طرف‌های مربوطه به آتش‌بس و تحقیقات در زمنیه نقض قطعنامه 2254 شورای امنیت درباره سوریه و نیز ممانعت از وخامت شرایط انسانی در این کشور تلاش خواهد کرد.
 

وزارت خارجه قزاقستان در این بیانیه بار دیگر تاکید کرد که آستانه برای ارائه دیگر اشکال حمایت از اقدامات بین‌المللی برای برقراری شرایط عادی در سوریه آماده است.
 

آستانه در ادامه بیانیه مذکور با استقبال از توافق‌های به دست آمده میان طرف‌های درگیر تاکید کرد، نشست‌های اخیر آستانه گامی در مسیر ایجاد بستر لازم برای آغاز گفتگوهای سوری-سوری و مذاکرات ژنو چهار است.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا