بیش از یکصد نفر از کارکنان آمریکایی به دلیل شرکت در تظاهرات «روز بدون مهاجر» که در سراسر آمریکا برگزار شد، اخراج شدند.
 

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در این خصوص گزارش کرد، بیش از یکصد کارگر در سراسر آمریکا ظاهراً به دلیل شرکت در تظاهرات «روز بدون مهاجران» علیه سیاست‌های مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از کار اخراج شدند.
 

 

در این اعتراضات که در اینترنت برای آن فراخوان داده شده بود از کارگران مهاجر خواسته شده بود که برای مدت یک روز از مشارکت در اقتصاد آمریکا خودداری کنند.

طبق این گزارش، حدود 20 نفر از کارگران شرکت تجاری نقاشی «برادلی کوتینگز» در ایالت «تنسی» روز چهارشنبه هفته گذشته به سرپرستان شرکت اعلام کردند که روز پنجشنبه در محل کار حاضر نخواهند شد و روز یکشنبه به محل کار بازمی‌گردند.
 

 

شبکه ان بی سی 4 گزارش کرد که شرکت برادلی کوتینگز روز پنجشنبه به این کارگران گفت که همگی آنها اخراج شده‌اند و اجازه بازگشت به محل کارشان را ندارند.

در کارولینای جنوبی نیز 21 نفر از کارکنانن یک شرکت تولید قایق نیز به دلیل شرکت در این اعتراضات اخراج شدند. 3 نفر از کارگران بنایی در ایالت «دنور» و 12 نفر از کارگران یک رستوران در «اوکلاهما» نیز اخراج شدند.
 

 

در همان هفته، رستوران مذکور، در صفحه فیس‌بوک، آگهی استخدام برای پست‌های خالی که کارگرانشان اخراج شده بودند، منتشر کرد.
 

 

شبکه بی بی سی نیز گزارش کرد که اعتراضات روز بدون مهاجران، برجسته کردن نقش کارگران مهاجر در جامعه آمریکا و اعتراض به سخت‌گیری‌های جدید دولت دونالد ترامپ در مورد مهاجران بود.
 

منبع: خبرگزاری گیتا