منابع امنیتی در یمن از یک عملیات دیگر از سوی نیروهای چترباز آمریکا در خاک یمن خبر دادند که احتمالا هدف از آن کسب اطلاعات یا حذف یکی از رهبران القاعده بوده است.
 

به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این عملیات که با هلی‌برن نیرو در استان ابین انجام شده، پس از حملات جنگنده‌های بدون سر نشین آمریکا در این استان و استان البیضاء انجام شده است.
 

هنوز به طور رسمی این عملیات هلی‌برن تفنگداران دریایی آمریکا در یمن تایید نشده است اما غالبا ارتش آمریکا از چینین عملیاتی برای حذف اعضای مهم القاعده و یا کسب اطلاعات دارای اهمیت ویژه استفاده می‌کند. در حمله پیشین آمریکا از این نوع که چند روز پس از روی کار آمدن ترامپ در منطقه یکلا در استان البیضاء انجام شد، آمریکا اعلام کرده که توانسته است چندین عضو القاعده را کشته و اطلاعات مهمی را از فعالیت‌های این گروه کسب کند.
 

پیش از این عملیات هلی‌برن در استان ابین، پهپادهای رزمی آمریکا مناطقی را در استان‌های البیضاء و ابین هدف قرار دادند. بنابر گزارش خبرگزاری آلمان چندین موشک از سوی پهپادهای آمریکایی به سوی مواضع و خودروهای القاعده شلیک شده است که دست کم به کشته شدن چهارتن انجامیده است.
 

گفته می‌شود، ساکنان محلی پس از حملات پهپادهای آمریکایی برای اجتناب از گیر افتادن در عملیات هلی برن آمریکایی‌ها از منطقه فرار کرده‌اند. آنها بیم آن داشتند که حوادثی مشابه عملیات پیشین آمریکا در یکلا روی دهد که در آن چندین غیرنظامی کشته شدند.

 

منبع: خبرگزاری گیتا