دقایقی قبل صدای یک انفجار و به دنبال آن تیر اندازی در منطقه «وزیر محمد اکبرخان» در نزدیکی بیمارستان  400 تخت‌خوابی کابل شنیده شد.
 

وزارت دفاع افغانستان این خبر را تایید کرد و گفته است که گروهی از مهاجمان مسلح وارد بیمارستان 400 تحت‌خوابی شده‌اند و هم اکنون درگیری بین این گروه و نیروهای امنیتی ادامه دارد.
 

اما شاهدان عینی می‌گویند مهاجمان لباس سفید پزشکان را به تن داشتند و حمله را از داخل بیمارستان آغاز کرده‌اند.
 

یک منبع امنیتی به تلویزیون طلوع افغانستان گفت: 5 عامل انتحاری بیمارستان نظامی کابل را مورد هدف قرار داده و یکی از آن‌ها مواد انفجاری خود را در ورودی اصلی بیمارستان منفجر کردند.
 

خبرنامه هم گزارش داده که مهاجمان 5 تن بوده‌اند که یک تن از آنان خودش را منفجر کرده و 4 تن دیگر با لباس پزشکان وارد ساختمان اصلی این بیمارستان شده‌اند.
 

نیروهای پلیس نیز به محل درگیری رسیده و در حال درگیری با مهاجمان هستند؛ تاکنون مشخص نیست چند شبه‌نظامی در این درگیری کشته شده‌اند اما بر اساس گزارش‌ها 5 شبه‌نظامی در حال نبرد هستند.
 

مناطق نزدیک به بیمارستان از سوی مردم تخلیه شده و تمام مغازه‌های منطقه بسته و کسانی که در این منطقه حضور داشتند در حال فرار هستند.
 

بیمارستان 400 خوابه سردارمحمد داوودخان برای درمان زخمی‌های سربازان پلیس و ارتش اختصاص داشته و در یکی از مناطق کلیدی کابل قرار دارد که کاخ ریاست جمهوری، چندین وزارت‌خانه و سفارت‌خانه کشورهای خارجی در نزدیکی آن واقع است.
 

این درگیری که از یک ساعت به این طرف ادامه دارد، آمار تلفات و خسارات آن تاکنون مشخص نشده است.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا