در ادامه انتشار خبرها درباره تشدید فضای اسلام هراسی در آمریکا، حالا از کالیفرنیا خبر رسیده که مسلمان این ایالت به نسل کشی و پاکسازی قومی تهدید شدند.

چندی پیش بود که در خبرها آمده بود به دنبال اعلام پیروزی دونالد ترامپ، رجوع مسلمانان به ویژه بانوان مسلمان در آمریکا به کلاس‌های دفاع شخصی افزایش یافته چرا که حملات به مسلمانان شدت یافته است.

حالا فاکس نیوز در گزارشی خبر داده که چند مسجد در ایالت کالیفرنیا نامه هایی با محتوای تهدید به نسل کشی دریافت کردند.

یک گروه فعال در زمینه حقوق مدنی در آمریکا از دولت آمریکا خواسته که از مساجد این کشور در برابر تهدیدات حفاظت بیشتری کرده و ماموران پلیس بیشتری بریا این کار اختصاص دهد.

ماجرا وقتی جدی تر شده که چندین مسجد در ایالت کالیفرنیا اخیرا نامه های تهدید آمیزی دریافت کردند که در آن ضمن تمجید از دونالد ترامپ، مسلمانان را به نسل کشی و پاکسازی قومی تهدید  کرده است.

شورای روابط اسلامی-آمریکایی خبر داده که نامه‌ای خطاب به «فرزندان شیطان» به یک مسجد در لس آنجلس کالیفرنیا ارسال شده که پیشتر کپی آن به مسجدی در سن خوزه ارسال شده بود.

در این نامه خطاب به مسلمانان آمده است: «کلانتر جدیدی در شهر وجود دارد: رئیس‌جمهور ترامپ. او آمریکا را پاکسازی خواهد کرد و دوباره سبب درخشش آن خواهد شد و او با شما مسلمانان کار را آغاز می‌کند».

در ادامه این نامه تصریح شده است: «و او با شما مسلمانان آن کاری را می‌کند که هیتلر با یهودیان کرد».

مقامات اداره پلیس سن خوزه ضمن تایید شکایت درباره وجود چنین نامه‌ای اعلام کرده که تحقیقات در این باره آغاز شده و با آن به عنوان یک حادثه برآمده از «نفرت» مواجه خواهد شد.


منبع: خبرگزاری گیتا