به دنبال اعلام واشنگتن مبنی بر تصمیم‌اش برای کاهش کمک‌های ارائه شده به خارج از کشور، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد "اسرائیل تنها طرفی است که کمک‌های ما به آن تضمین شده است."
 

به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: کمک‌های ما به اسرائیل تضمین شده است در واقع این نشان دهنده پایبندی قوی ما به یکی از قدرتمندترین شرکا و هم پیمانانمان است. "
 

وی گفت: اما در مورد باقی کمک‌ها که شامل کمک‌های نظامی خارجی می‌شود این مساله در حال ارزیابی است و در آینده تصمیماتی در این خصوص اتخاذ خواهد شد. ما هنوز در ابتدای روند پیشنهاد بودجه هستیم و حل و فصل این مسائل بعد از بررسی دقیق طی ماههای آینده اتخاذ خواهد شد.
 

بر اساس این گزارش، آمریکا سال گذشته میلادی یادداشت تفاهمی را با رژیم صهیونیستی امضا کرد که به موجب آن قرار شد از ابتدای سال 2018 کمک‌های نظامی به ارزش 3.1 میلیارد دلار سالانه و به مدت 10 سال در اختیار این رژیم قرار دهد.
 

در همین حال آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نسبت به پیامدهای کاهش بودجه اختصاص داده شده آمریکا برای انجام اصلاحات در این نهاد بین‌المللی هشدار داد و اعلام کرد: کاهش چشمگیر بودجه پشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای سال 2018 ممکن است تلاش‌ها برای اصلاح سازمان ملل را در طولانی مدت با شکست رو به رو کند.
 

پیشتر دولت ترامپ از طرح‌هایی برای افزایش هزینه‌های دفاع نظامی به میزان 54 میلیارد دلار در مقابل کاهش ملموس کمک‌های خارجی از جمله مبالغ اختصاص داده شده به سازمان ملل خبر داده بود.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا