عزت الله ضرغامی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در جدیدترین مطلب صفحه شخصی اش نوشت: در پست قبلی گفته بودم : «به سیاست‌ آجر روی آجر پای بندم و معتقدم دولت ها باید کارهای خوب گذشتگان را تکمیل کنند و همچنین سیاست ها و عملکردهای ناموفق را متوقف کرده و طرحی نو در اندازند»
 

در مورد این سیاست، موافقان و مخالفان در فضای مجازی بحث کردند.
 

مهمترین انتقاد مخالفان نفی «انقلابی گری» در اجرای این سیاست بود.
 

پاسخ من این است که مدیریت در یک نظام واحد و مشروع مثل جمهوری اسلامی، شبیه «دو امدادی» است. زنجیره مدیران باید مکمل هم باشد تا بتوانند با سرعت و قدرت به خط پایان برسند. این سیاست را انقلابی و کارآمد میدانم .سیاستی که متاسفانه دولت تدبیر و امید آن را زیر پا گذاشت.
 

به عنوان مثال، اگر دولت ،سیاست «مسکن مهر» را به عنوان حرکتی انقلابی و ضروری برای اقشار کم درآمد به درستی ادامه می‌داد و اشکالات آن را رفع می‌کرد و حتی سرمایه گذاری جدیدی برای بهبود و اصلاح آن انجام می داد، امروز پس از گذشت ۴ سال وضعیت مسکن خیلی بهتر بود.
 

در حالی که نه تنها این اتفاق نیافتاد، بلکه در بالاترین سطح مسئولین مربوطه ،کلمات سخیفی در مورد این طرح گفتند که جز ناامیدی مردم چیزی به همراه نداشت.

سوال کردند که آیا شما با این سیاست، برجام را ادامه خواهید داد؟
 

پاسخ آن است که برجام یک تعهد بین المللی است که امضا و تایید نظام پشتوانه آن است. رهبری فرمودند، اگر دشمن آن را پاره کرد، ما آن را آتش می‌زنیم. پس هم کسانی که به شرطی بودن جمله توجه نمی کنند و بر اساس آن شوخی و مزاح می کنند کار نادرستی انجام می دهند و هم کسانی که فکر می کنند باید یک طرفه این پیمان را نقض کرد.
 

معتقدم پیگیری برجام ، سازوکار جدید می خواهد. آنهم انقلابی، صریح و بدون تعارف با دشمن.
 

متاسفانه امروز این بنیه و توانمندی را در آقای روحانی نمی بینیم. در این مورد بیشتر خواهم گفت.
 

منبع: خبرگزاری گیتا