علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت آمریکا و حکام آل سعود نه تنها اقدامی در مسیر مقابله با تروریسم انجام نمی‌دهند بلکه با اتخاذ رویکردی حمایتی، زمینه توسعه فعالیت آنان را نیز فراهم می کنند.


  شمخانی با اشاره به اقدامات و اظهارات تبلیغاتی و فاقد ارزش برخی مقامات تازه کار و بی تجربه سعودی که با فرار به جلو به دنبال شانه خالی کردن از مسئولیت حمایتهای گسترده این رژیم از تروریسم تکفیری هستند عنوان داشت: آل سلمان فعالترین کارخانه تولید تروریست در جهان را در کشور عربستان ایجاد نموده و راهبری می‌کند.

وی دلارهای نفتی سعودی را پشتیبانی کننده آموزه‌های مبتنی بر نفرت ، خشونت و جنایت عنوان کرد و افزود: انسانهای سرخورده و تحقیر شده مخاطب اصلی ایدئولوژی وهابیت هستند و در نهایت با تبدیل شدن به تروریست تکفیری با برند سعودی به جهان صادر می شوند.

دریابان شمخانی افزود: علیرغم آگاهی وانزجارافکار عمومی جهانی نسبت به ماهیت رژیم آل سلمان و نقشی که در ایجاد و توسعه تروریسم تکفیری در جهان دارد، دولت جدید آمریکا نه تنها سیاستهای دولت سعودی را نفی نمی‌نماید بلکه از آن حمایت نیز می‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ورود هرگونه نیروی نظامی خارجی به سوریه بدون اجازه دولت این کشور را نماداشغالگری و معادل حمایت از عناصر تروریست توصیف کرد و اظهارداشت: دست خالی معارضه در عرصه سیاسی و میدانی و عدم مقبولیت مردمی آنان موجب شده تا رهبران واقعی وحامیان اصلی آنان به رویکرد دخالت مستقیم و حضور در میدان نبرد روی آورند.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا