رژیم صهیونیستی در حال تدارک طرح‌ها و نقشه‌هایی جهت آمادگی برای جنگ آتی با «حزب‌الله» لبنان و جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در نوار غزه است که شامل تخلیه چند صد هزار نفر از ساکنین شهرک‌های مرزی می‌باشد.
 

این طرح تخلیه عظیم شهروندان، بزرگترین در نوع خود در تاریخ 70 ساله رژیم جعلی اسرائیل بوده و هر دو طرف لبنانی و صهیونیستی معتقدند هرگونه درگیری جدید از دفعه قبل مخرب‌تر خواهد بود.
 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، حزب‌الله در جنگ 30 روزه سال 2006، نزدیک به 4 هزار موشک در دفاع از خود به مواضع صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی شلیک کرد. اسرائیلی‌ها نیز مناطق مسکونی لبنان را هدف قرار دادند که نزدیک به 1300 نفر جان باختند.
 

مقامات رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند حزب‌الله و حماس زرادخانه‌های بزرگتری ایجاد کرده‌اند که قادر است تمام مناطق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد. جزئیات طرح تخلیه با نام «فاصله امن» توسط یک مقام ارشد اسرائیلی در مصاحبه با خبرگزاری «آسوشیتد پرس» مطرح شد.
 

سرهنگ «ایتزیک بار» از مرکز فرماندهی داخلی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «در سال 2017 تمام اسرائیل در معرض خطر است. تدارکات برای مقابله با میزان بسیار زیادی از آتش در حال انجام است. ایده ما، از بین بردن تهدید بدون قرار داشتن شهرک‌نشینان بر سر راه است.»
 

بار ضمن اشاره به تجربه‌های نظامی با ارزشی که رزمندگان حزب‌الله در نبرد با تروریست‌های سوریه بدست آورده‌اند، افزود: «در مناطقی که بدانیم که نمی‌توانیم پوشش دفاعی یا بازدارندگی ارائه کنیم، شهرک‌نشینان را تخلیه می‌کنیم. اسرائیل جمعیت 8.5 میلیون نفری دارد که قصد داریم حداقل 250 هزار نفر را تخلیه کنیم.»
 

در ادامه این گزارش آمده است که سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» با اینکه در سال 2014 طی جنگ با غزه جلوی تعدادی از موشک‌ها را گرفت اما مقامات امنیتی تاکید می‌کنند که توان آن به میزانی نیست که بتواند در چندین جبهه تاب بیاورد.
 

یک مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت حزب‌الله از سال 2006 تا کنون توان موشکی را به شدت افزایش داده و احتمالا اکنون نزدیک به 150 هزار موشک در اختیار دارد. همچنین تل‌آویو نگران است سلاح‌های تغییر دهنده قواعد بازی من‌جمله موشک‌های سطح به دریا یا موشک‌های ضد هوایی به دست حزب‌الله رسیده باشد.
 

بر این اساس، رژیم صهیونیستی نیز سامانه دفاع موشکی برای مقابله با موشک‌های میان برد با نام «فلاخن داوود» را در ماه آوریل سال جاری عملیاتی خواهد کرد. این سامانه بعد از «گنبد آهنین» و «پیکان»، سومین پدافند موشکی رژیم صهیونیستی است.
 

 

منبع: خبرگزای گیتا