به نقل از «آسوشیتد پرس»، «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان این‌که تحریم‌ها ابزار مهمی هستند،‌ اعلام کرد، در آینده نزدیک تحریم‌های تازه‌ای علیه دولت سوریه اعمال خواهد شد.
 

وزیر خزانه‌داری آمریکا توضیح بیشتری در خصوص این تحریم‌ها ارائه نکرده است.
 

رسانه‌های خبری، بامداد جمعه از حمله موشکی غافلگیرانه آمریکا به پایگاهی هوایی در نزدیکی استان حمص سوریه خبر دادند. این حمله به بهانه سناریوی شیمیایی روز سه‌شنبه استان ادلب صورت گرفته که موتور تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب انگشت اتهام آن را در روزهای گذشته به سمت دولت سوریه نشانه رفته است.
 

در همین زمینه، «نیویورک تایمز» نوشته است، اعلام اعمال تحریم‌های تازه علیه دولت سوریه نشانه آن است که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به این سناریوی شیمیایی روز سه‌شنبه، در حال تشدید تلاش‌ها برای تحت فشار قرار دادن دمشق است.
 

این در حالی است که «ولادیمیر سافرانکوف» جانشین نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در واکنش به حمله موشکی آمریکا در نشست روز جمعه شورای امنیت گفته است: «اقدام غیر قانونی آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم. پیامدهای این حمله برای ثبات منطقه و عرصه بین‌المللی بسیار جدی خواهد بود.»
 

طبق این گزارش، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز روز جمعه در شورای امنیت به بشار اسد هشدار داد که ایالات متحده آماده اقدامات بیشتر علیه دولت سوریه است، ولی امیدوار است که نیازی به این مسئله نباشد.
 

منبع: خبرگزاری گیتا