مدیرعامل شرکت "یونایتد ایرلاینز" از حادثه واقعا ناگواری که در آن یک مسافر به زور و در حالی که فریاد می‌زد از یک هواپیما بیرون کشیده شد عذرخواهی کرده است.


"
اسکار مونوز" گفت که او همچنان از آن حادثه که فیلم آن در توییتر به طور گسترده همرسانی شد ناراحت است و تاکید کرد که این شرکت این مشکل را اصلاح خواهد کرد تا حادثه فوق دیگر تکرار نشود.
 

خانواده "دیوید دائو" مسافری که به زور بیرون کشیده شده بود با بیانیه‌ای از حمایت گسترده مردم تشکر کرده‌اند. او هم اکنون در بیمارستانی در شیکاگو تحت مداوا قرار دارد.
 

به گزارش بی‌بی‌سی، در این فیلم دیده می‌شود که ماموران مردی را به زور از صندلی‌اش در یک هواپیما بیرون می‌کشند و بعد او را از دو دست می گیرند و روی راهروی هواپیما می‌کشند و بیرون می‌برند. او بعدا در حالی دیده می شود که صورتش خون‌آلود است.
 

شرکت هواپیمایی یونایتد در بیانیه‌ای گفت که بلیت‌های پرواز شماره ۳۴۱۱، از شیکاگو به لویی‌ویل، اضافه بر صندلی فروخته شده بود و وقتی تیم ما از مسافران خواست که داوطلب شوند تا با پرواز دیگری بروند، یکی از مشتری‌ها حاضر نشد داوطلبانه از هواپیما پیاده شود و بنابر این از ماموران امنیت خواسته شد بیایند.
 

به گفته شاهدان در نهایت سه مسافر قبول کردند پیاده شوند اما دکتر دائو که در یک بیمارستان کار می‌کرد و باید روز بعد مریض می‌دید خودداری کرد. همچنین فیلم دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد دکتر دائو در حالی که صورتش همچنان خون آلود است به صندلی اش برمی گردد.
 

مونوز قبلا از رفتار کارمندان یونایتد ایرلاینز دفاع کرده و گفته بود که مسافر "اخلال گر و ستیزه جو" بوده است. او گفته بود که کارمندان شرکت چاره ای جز آوردن ماموران امنیت هوایی شیکاگو برای کمک به خارج کردن مسافر از هواپیما نداشتند.
 

در پی این اتفاق ارزش سهام شرکتی که یونایتد بخشی از آن است روز سه شنبه به طور قابل توجهی افت کرد.
 

منبع: خبرگزاری گیتا