رسانه‌های کره شمالی گزارش دادند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز (دوشنبه) در پیامی به بشار اسد، رییس جمهور سوریه، حمله موشکی آمریکا به این کشور را محکوم کرد.
 

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، رهبر کره شمالی در این پیام که به وسیله خبرگزاری مرکزی دولتی این کشور مخابره شد، ضمن تبریک هفتاد و یکمین سالگرد استقلال سوریه از فرانسه، فرصت را مغتنم شمرد تا آمریکا را برای تهاجم خود به سوریه مورد انتقاد قرار دهد.
 

کیم در این پیام "حمایت قاطع" خود را از "اجرای عدالت توسط مردم و حکومت سوریه" اعلام کرد.
 

آمریکا 7 آوریل در پاسخ به ادعای استفاده دولت اسد از سلاح شیمیایی به سوریه حمله موشکی کرد. این حمله که یک پایگاه هوایی دولت اسد را مورد هدف قرار داد انتقاد دولت کره شمالی را بر انگیخت با اینحال این اولین باری بود که کیم جونگ اون با ارسال پیامی شخصاً به این خاطر از آمریکا انتقاد کرد.
 

با توجه به اینکه حمله اخیر "زنگ هشداری برای هر دو کشور" به شمار رفت، کره شمالی و سوریه بر تقویت روابط دو طرفه تاکید کرده‌اند.
 

اسد ظرف هفته گذشته به مناسبت صد و پنجمین سالروز تولد کیم ایل سونگ، بیانگذار کره شمالی و پنجمین سالگرد انتخاب رهبر کنونی به بالاترین مقام، دو پیام تبریک برای کیم جونگ اون فرستاد. محتوای پیام رییس جمهور سوریه شبیه پیامی بود که جیم کونگ اون پنجشنبه گذشته به مناسبت هفتادمین سالگرد بنیان حزب بعث در سوریه فرستاده بود.
 

منبع: خبرگزاری گیتا