رییس ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری با اشاره به عدد و ارقام بودجه اعلام کرد: اگر کسی ادعا می‌کند که یارانه را افزایش می‌دهد باید بگوید از کجا می‌خواهد بیاورد.
 

 حسین مرعشی در مراسم افتتاح ستاد حزب کارگزاران در لرستان اظهار کرد: ما در میانه یک راه هستیم و نباید از میانه این راه برگردیم. نگاه کنیم تا الان چگونه به این راه آمده‌ایم و به کجا و چه منزلی باید برسیم.

وی ادامه داد: در منطقه خاور میانه زندگی می‌کنیم و اگر به کشورهای عراق، سوریه، لیبی و حتی ترکیه نگاه کنیم خواهیم دید که چه شرایطی دارند، اما در ایران به لطف خداوند و به برکت نظام جمهوری اسلامی، تدابیر دولت و همت نیروهای امنیتی و مسلح امنیت داریم که نباید تصور کنیم اگر خطایی انجام دهیم، این امنیت پایدار خواهد بود و این امنیت بدون دلیل پایدار نخواهد بود و باید برای این پایداری دل بسوازنیم و دقت کنیم.

مرعشی اضافه کرد: در چهار سال گذشته رئیس جمهوری انتخاب کردیم که یک بلای بزرگ را از سر ایران رفع کرد. بعد از انقلاب سه بحران خارجی داشتیم؛ بحران گرونگان‌گیری سفارت آمریکا که در این بحران فقط آمریکا طرف ما بود و تحریم‌هایی علیه کشورمان به مرحله اجرا گذاشت اما اروپا با آمریکا همکاری نکرد و پرونده ما به سازمان ملل نرفت و بالاخره حضرت امام(ره) صلاح دانستند که مسئله حل شود و موضوع را به مجلس با ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سپردند که تدبیر کرد و مسئله گرونگان‌گیری حل شد.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی افزود: بعد از آن گرفتار جنگ تحمیلی شدیم که عرب‌های منطقه به کمک عراق آمدند و کشورهای منطقه هم به آنها کمک کردند و باز پرونده ما به سازمان ملل نرفت و اتفاقا این سازمان قطعنامه‌ای صادر کرد که برخی از مسائل موردنظر به نفع ما آمده بود و با پذیرش آن قطعنامه صدام را محکوم کردیم. بحران سوم مسائل هسته‌ای بود و یک اجماع بین‌المللی علیه ایران شکل گرفت و در شورای حکام سازمان انرژی هسته‌ای پنج قطعنامه علیه ایران صادر شد و پرونده ما به عنوان اینکه ایران خطری برای امنیت جهانی است به سازمان ملل متحد رفت و این قطعنامه‌ها این قدر مهم بودند که هیچ‌گاه دو کشور متحد ایران یعنی چین و روسیه وتو نکردند و رای مثبت یا ممتنع می‌دادند اما در بحران سوریه وتو می‌کردند.

وی یادآور شد: همه کشورهایی که در ذیل فصل هفتم پرونده‌هایشان به شورای امنیت رفته، نظام سیاسی آنها ساقط شده و تا الان در تاریخ سازمان ملل هیچ کشوری به استثنای ایران نتوانسته پرونده‌اش را از شورای امنیت دربیاورد و نظام سیاسی‌اش را حفظ کند.

مرعشی اضافه کرد: این موفقیت حاصل چند مطلب مهم ازجمله صلابت، ایستادگی و تدابیر رهبری، قدرت نیروهای مسلح، مقاومت ملت و حضور موفق ما در سیاست‌های منطقه است. این چهار ابزار قبل از آقای روحانی هم بود ولی مسئله هر روز پیچیده‌تر می‌شد و یک رئیس جمهور باتدبیر آمد، همت کرد و کشور را نجات داد اما یک مشت آدم ناسپاس آن را متهم به سازش‌کاری می‌کنند.

رئیس شورای ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان تصریح کرد: این چه سازش‌کاری است که توانستیم سازمان ملل را در قطعنامه برجام وادار کنیم که غنی‌سازی اورانیوم را در ایران بپذیرد و علاوه بر چندین امتیاز مهم در برجام، پنج قطعنامه قبلی علیه ایران را لغو کند؟!

وی با اشاره به درستی تصمیم پذیرش قطعنامه ۵۹۸ خاطرنشان کرد: آن زمان برخی‌ها با قبول قطعنامه مخالف بودند که مخالفت‌شان اشتباه بود. هیچ آدم و حکومت عاقلی نمی‌خواهد پرونده‌اش در شورای امنیت باشد، تحریم باشد یا برای خودش دردسر درست کند. 

مرعشی تأکید کرد: باید عقل به خرج بدهیم و از سرمایه‌ها، صلابت و حمایت رهبری، قدرت نظامی و از مقاومت مردم استفاده کنیم و از فرصت استفاده کرده و علاوه بر حل مسئله با لغو پنج قطعنامه که علیه ایران صادر شده بود، آقای روحانی را به عنوان یک شخصیت تأثیرگذار تاریخ کشورمان معرفی کنیم و واقعا مردم در انتخابات پیشِ رو برای قدرشناسی رأی قاطع به وی بدهند و در غیر این‌صورت ناسپاسی بزرگی مرتکب شده‌اند.

وی با اشاره به تلاش‌های مصدق برای نهضت ملی شدن نفت و ناسپاسی برخی که منجر شد وی تا آخر عمرش در خانه بماند، اضافه کرد: این کار را با روحانی نکنیم، هشدار می‌دهم و قاطع می‌گویم خداوند ناظر و شاهد است که آقای روحانی با جمع‌بندی که در بحث برجام داشت و قطعنامه‌ها را لغو کرد، شایسته است. امروز یک رئیس جمهوری در آمریکا آمده که همه مسایل ازجمله بحث گرمای زمین و محیط زیست را زیرپا گذاشته و مخالف نظر کارشناسی کشورهای مختلف در این زمینه بوده و این آقا با جسارت می‌گوید بقیه کشورها بی‌خود می‌گویند و دنیا را بهم ریخته است اما در بحث برجام اعتقاد دارد بدترین توافق آمریکاست ولی نمی‌تواند آن را لغو کند، چون دکتر روحانی آن را به قطعنامه‌ای در سازمان ملل تبدیل کرده است.

مرعشی گفت: امروز اگر آمریکا برای لغو برجام پیشنهاد بدهد، نه‌تنها چین و روسیه وتو می‌کنند بلکه انگلیس و فرانسه هم وتو خواهند کرد.
 

رئیس شورای ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان اظهار کرد: در چنین منطقه پرخطری باید مسیرمان را تکمیل کنیم و هنوز ممکن است برگشت‌پذیر باشد و خدایی نکرده اگر ترامپ بخواهد دست به بازی‌های خطرناک بزند، ما باید کاملا هوشیار و مواظب باشیم و کسی را مامور اداره کشور کنیم که به رهبری، نظام و مردم کمک کند. بنده خودم در برخی امور انتقادهایی دارم ولی رأیی که به روحانی می‌دهم رأی به خودم، امنیت و کشورم است. روحانی در مقابل مردم و کشور مسئولیت دارد و باید کارش را تمام کند.

وی در ادامه به بحث اقتصادی اشاره کرد و گفت: نفت اساس اقتصاد ایران است. در دوران تحریم ۱.۵ میلیون بشکه نفت را در تولید و صادرات از دست دادیم و آقای روحانی با اقداماتی بسیار خوب و با کمک زنگنه وزیر نفت در فرصتی کوتاه هم تولید ۱.۵ میلیون بشکه را بالا برد و به ۴.۵ میلیون بشکه قبل از تحریم رساند و هم بازار را پس گرفت.

مرعشی افزود: در بقیه بخش‌های اقتصاد اینکه دوستان دائم شعار می‌دهند سفره مردم چه شد؟ در سال آخر دولت قبل سفره مردم ۴۴ درصد تورم داشت که الان به هشت درصد رسیده است. قدم دیگر نیز برای گندم داخلی بود که هر کیلو حدود ۱۳۰۰ تومان از کشاورز خریداری می‌شد و کیلویی ۶۰۰ تومان به نانوایی‌ها می‌رسید و ۱۰ هزار میلیارد تومان مابه‌التفاوت این کار بود، اگر این‌ها سر سفره مردم نیست پس سر سفره آمریکایی‌هاست یا به قول آقای قالیباف ۹۶ درصد است؟!

رئیس شورای ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه طرح تحول نظام سلامت است، قبلا اگر در بیمارستان برای یک جراحی سه میلیون تومان هزینه می‌شد الان به ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته و این‌ها به سفره مردم آمده است.

وی در ادامه اذعان کرد: در اشتغال عقب هستیم و علت این کار روشن است، چون اشتغال رابطه مستقیم با رشد اقتصادی کشور دارد و تا رشد اقتصادی نباشد، شغل جدید ایجاد نخواهد شد. سال گذشته رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی داشتیم و ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شد اما سالی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار وارد بازار کار شده و ۵۰۰ هزار نفر به ۳.۵ میلیون نفر بیکار اضافه می‌شوند که در این زمینه مشکل داریم و این‌گونه نیست که راه‌حل ندارد منتهی باید متحد و همراه و قدرشناس باشیم، قدر رهبر، نظام، رئیس جمهور و نمایندگان دلسوز مجلس را بدانیم.

مرعشی با تأکید بر اتحاد اصلاح‌طلبان، افزود: وقت جدل و کشمکش نیست، وقت بوسیدن دست فرد فرد رای‌دهندگان برای آینده ایران است و باید باهم باشیم و مسیر را با صلابت به جلو ببریم وتحت تاثیر شعارهای بی‌محتوا هم قرار نگیریم.

سخنگوی و عضو حزب کارگزاران با بیان اینکه چند روزی است که به آقایان جهانگیری و روحانی می‌گویم چرا شما مثل برخی از کاندیداها قول نمی‌دهید، اضافه کرد: ایشان می‌گویند چطور قول بدهیم وقتی می‌دانیم شرایط چگونه است.

وی یادآور شد: امسال بودجه کل کشور ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که یک‌سوم آن از مالیات مردم است و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم تقریبا پول نفت است و ما ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کسری داریم که اوراق با سود ۲۱ و ۲۲ درصد به مردم می‌فروشیم تا بتوانیم حقوق بدهیم، حالا اگر کسی ادعا می‌کند که یارانه را افزایش می‌دهد باید بگوید از کجا می‌خواهد بیاورد.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا