دانشجویان دانشگاه لندن نسبت به حضور سفیر رژیم صهیونیستی در دانشگاه اعتراض کردند و با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین شعار آزادی فلسطین سر دادند.
 

به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، حدود ۱۲۰ دانشجو، ۴۰ تشکل دانشجویی و مجموعه‌ای از دانشجویان فلسطینی در دانشگاه قصد داشتند پیام‌های اعتراضی خود را در خصوص حضور مارک رگو، سفیر رژیم صهیونیستی در  دانشکده پژوهش‌های شرق و آفریقا در دانشگاه لندن به اداره دانشگاه تحویل دهند.
 

دانشجویان نسبت به حضور نیروهای امنیتی اسرائیل در محوطه دانشگاه اعتراض کردند و دانشجویان فلسطینی نسبت به جمع آوری اطلاعات از آنها و اینکه ممکن است با ورود به فلسطین حقوقشان ضایع شود، ‌ابراز نگرانی کردند.
 

طبق گفته مدیریت دانشگاه لندن در بیانیه‌ای که برای دانشجویان و اساتید صادر شده آمده است که دانشگاه از سفیر اسرائیل دعوت نکرده است بلکه انجمن‌های دانشجویی او را دعوت کرده‌اند و از باب آزادی بیان،‌ دانشگاه با میزبانی او موافقت کرده است.
 

مدیریت دانشگاه لندن اجازه داد این سمینار با وجود مخالفت اتحادیه دانشجویان با وجود ادعاهای قانونی نادرست به بهانه آزادی بیان برگزار شود زیرا که هماهنگی با سفارت تل‌آویو در لندن جزء جدایی ناپذیر روند مقدمات این میزبانی است، لذا دانشگاه مسئولیت کامل را برعهده می‌گیرد.
 

منبع: خبرگزاری گیتا