مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: متاسفانه اخیرا از شخصیت و تصویر سردار حاج"قاسم سلیمانی" سوء استفاده می‌شود.
 

سرهنگ"محمدمهدی ابوالحسنی" صبح امروز 14 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه متاسفانه اخیرا شاهد هستیم که از شخصیت و تصویر سردار حاج قاسم سلیمانی سوء استفاده می‌شود، اظهار کرد: در جامعه‌ای که نگاه به فرهنگ دفاع مقدس، یک نگاه ارزشی محسوب می‌شود، سوءاستفاده از شخصیت‌های آن کار صحیحی نیست.


سرهنگ ابوالحسنی همچنین گفت : توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین موسسه  حماسه ثارالله 127 پروژه در تاریخ جنگ تعریف شده  و تاکنون نیز چهار عنوان به چاپ رسیده و منتشر شده است.


وی با اشاره به اینکه برای تمام عملیات‌ها کتاب نوشته می شود، افزود: بقیه کتاب‌ها هنوز در مرحله پژوهش هستند.پنج سال برای تحقیق و پژوهش این کتاب‌ها تلاش و بیش از 40 میلیون تومان هزینه تدوین و تالیف و پژوهش شده است.


وی ادامه داد: درواقع زیرساخت(مصاحبه‌ها و...) این کتاب‌ها بیش از 100 میلیون تومان هزینه دربرداشته است اما براحتی سوء استفاده شده و حقوق این مجموعه‌ها نادیده گرفته شده است.


سرهنگ ابوالحسنی گفت: کتاب "تا مرز کوشک" با عنوان " نبرد سیدجابر" و کتاب" جاده‌های ناهموار امامزاده" اکنون با عنوان" هجوم به تهاجم" در حال توزیع است در حالی که در استان کرمان توسط اداره کل حفظ آثار و موسسه حماسه ثارالله تهیه و تدوین شده‌اند اما اکنون توسط انتشارات "یازهرا" با استفاده از تصویر سردار سلیمانی در حال فروش هستند.


وی تاکید کرد: کتاب‌های اصلی بزودی با مقدمه‌ای از سوی سردار سلیمانی در حد وسیع منتشر خواهند شد، ضمن اینکه انتشارات "گرا" وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با توجه به عدم واگذاری غرفه از طریق مدیران نمایشگاه کتاب تهران، موفق به حضور در نمایشگاه و ارائه اصل کتاب‌های خود نشده است.


سرهنگ ابوالحسنی خاطرنشان کرد: از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با ناشر(انتشارات یازهرا) تماس گرفته و درخواست شد نسبت به عدم توزیع این کتاب‌ها با تصویر سردار سلیمانی اقدام شود و حتی از دفتر سردار سلیمانی نیز با انتشارات تماس گرفته شده و انتشارات مورد نظر اعلام کرده است کتاب‌ها را توزیع نمی‌کند اما متاسفانه با عدم صداقت در حال توزیع کتاب هستند، بنابراین خرید این کتاب ها مشارکت در یک عمل غیراخلاقی محسوب می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری گیتا