محمود نبویان با دعوت از رئیس ستاد روحانی در کشور و مازندران به مناظره افزود: در هر دانشگاه و یا محفل علمی حاضر به مناظره در این باره بوده تا مردم و فرهیختگان کشور درباره خسارت‌هایی که برجام بر کشور و مردم وارد کرده آگاهی پیدا کنند.
 

وی افزود: دولت یازدهم چندین بار از بنده شکایت کرد و به دادگاه ویژه احضار شدم و انتظار ما از دولت این است که فقط " اندکی" راست بگوید.
 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و استاد حوزه و دانشگاه به سخنان دولتمردان در باب گسترش آزادی بیان واکنش نشان داد و گفت: چون محور مناظره در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی بوده در آنجا بحث آزادی و احترام به منتقدین مطرح شده بود و از طرف روحانی و جهانگیری مسائل خلاف واقع زیادی شنیده شد.
 

وی بیان کرد: گفتند ما منتقدین را آزاد گذاشتیم و دهان منتقدین را نبستیم و با آنها هیچ برخوردی نداشتیم. اولاً نسبت‌های تند و توهین‌های مکرری که وی داشت مثل بروید به جهنم، بی‌شناسنامه‌ها، بزدل‌ها و ترسوها، اینها عادت دارند به مخاطبان خود توهین کنند.
 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: توهین‌های عملی‌تری به دلیل اینکه بنده در حوزه هسته‌ای مطالب را مطرح کردم و مطالعاتی که بنده نسبت به مسائل هسته‌ای دارم به بنده شده است. به ذهنم رسید وقتی نماینده مجلس بودم نکاتی را مطرح کنم چون قانون اساسی و همچنین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی می‌گوید نماینده حق دارد در مورد مسائل کشور اظهار نظر کند.
 

نبویان خاطرنشان کرد: بنده به خاطر اینکه در حوزه مسائل کشور اظهار نظر کردم و انتقاد کردم از طرف دولت چندبار از من شکایت شد و به دادگاه ویژه رفتم.
 

وی یادآور شد: یک مورد در باره هسته‌ای بود، یک‌بار هم تهدید شدم به اینکه از من دو باره شکایت خواهد شد و شما را به قوه قضائیه خواهیم فرستاد.
 

این فعال سیاسی گفت: ما از دولت اندکی انتظار داریم راست بگوید چرا که دروغ گفتن نسبت به مردم درست نیست.