به نقل از «آسوشیتدپرس»، کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا جلسه استماعی پیرامون تهدیدات جهانی برگزار کرد و «دن کوتس» مدیر اطلاعات ملی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در این جلسه اعلام کرد که آمریکا شاهد تلاش ایران برای حفظ توافق هسته ای است.
 

بر اساس خبری که آسوشیتدپرس منتشر کرد، کوتس گفت که منطق تهران این است که به توافق هسته ای پایبند باشد تا بتواند از حذف تحریم های آمریکا و حفظ برخی از قابلیت های هسته ای برخوردار شود.
 

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در جلسه کمیته اطلاعاتی سنا اعلام کرد که توافق هسته ای، میزان زمان مورد نیاز تهران برای تولید مواد مورد نیاز جهت ساخت سلاح هسته ای را افزایش داده است.
 

کوتس در ادامه به نقل قول از برآوردهای انجام شده در زمان ریاست «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا پرداخت که اعلام کرده بود جدول زمانی مربوط به قابلیت ایران برای ساخت سلاح هسته ای، از چند ماه به یک سال به تاخیر افتاده است.
 

این مقام آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه واشنگتن هنوز نمی داند که آیا ایران نهایتا تصمیمی برای ساخت تسلیحات هسته ای خواهد گرفت یا خیر، گفت که توافق هسته ای، شفافیت فعالیت های هسته ای تهران را افزایش داده است.
 

وی تاکید کرد: برجام، از طریق بهتر کردن دسترسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شفافیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران را ارتقاء داده است.
 

مدیر اطلاعات ملی آمریکا همچنین مدعی شد ایران از جاسوسی سایبری، هجمه‌های تبلیغاتی و حملات (سایبری) برای حمایت از اولویت‌های امنیتی‌اش، اثرگذاری بر رویدادها و برداشت کشورهای خارجی و مقابله با تهدیدها استفاده می‌کند.
 

وی با طرح این ادعای تکرای که ایران کماکان بزرگترین حامی تروریسم است گفت این کشور مستقیماً از تهدیدهای سایبری علیه آمریکا استفاده می‌کند.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا