به نقل از اسکای نیوز، "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان در افتتاحیه نشست سران کشورهای عربی، اسلامی و آمریکا طی سخنانی گفت که این نشستی تاریخی به شمار می‌آید.

وی افزود: کشورهای شرکت کننده در این نشست شریک مهم در مبارزه با تروریسم هستند و مشارکت ترامپ در این نشست دلیل بر اهتمام واشنگتن به این منطقه است.

پادشاه عربستان در ادامه سخنانش گفت: نظام ایران راس تروریسم جهانی را تشکیل می دهد.

سلمان اضافه کرد: برخی از کسانی که به اسلام منتسب هستند باعث تخریب چهره آن شده اند این در حالی است که اسلام دین صلح، همزیستی و تسامح است و اسلام کشتن انسان بیگناه را کشتن یک جامعه می داند.

وی افزود: تقسیم بندی ملت ها بر  اساس دینی و طائفه ای را رد می کنیم. نظام ایران، حزب‌الله و حوثی‌ها و داعش و القاعده شبیه یکدیگر هستند.

پادشاه عربستان در ادامه سخنرانی خود در این نشست گفت: ما در مقابله با تروریست ها به پیروزی رسیدیم و بر عزم خود در پیروز شدن بر داعش و تمامی گروه های تروریستی تاکید داریم.

سلمان گفت: آغاز فعالیت مرکز جهانی مبارزه با تروریسم را اعلام میکنیم و پیروز شدن بر تروریسم فقط با مقابله با آن حاصل نمیشود.

پادشاه عربستان در ادامه سخنان ضد  ایرانی خود در کنفرانس ریاض گفت: تروریسم را پس از انقلاب (امام) خمینی در ایران شناختیم.

وی گفت: کشورهای حاشیه خلیج (فارس) توافقنامه تاریخی با واشنگتن برای هدف قرار دادن تامین کنندگان مالی تروریسم امضا کردند.

سلمان به موضوعات جهان اسلام نیز اشاره کرد و گفت: حل موضوع فلسطین خواسته ای عادلانه و ضروری بوده و خواستار حل بحران سوریه بر اساس خواسته های ملت سوریه و وحدت اراضی این کشور هستیم.

 

منبع: خبرگزاری گیتا