رئیس قوه قضاییه در جلسه  مسئولان عالی قضایی با اشاره به رسیدگی های دستگاه قضایی به پرونده های موسوم به "حقوق های نجومی" و "شهرداری تهران" گفت: نقدهایی به دستگاه قضایی وارد می کنند که شاید برخی از آنها نیز به حق باشد اما توقع ما این بود که دولت محترم که این حقوق ها عمدتا در آنجا وجود داشت، خودش اقدام موثری انجام می داد. این در حالی است که متاسفانه با وجود تاکید اولیه شان بر لزوم برخورد با این موضوع، عملاً شاهد اتفاق خاصی نبودیم و حتی در برخی موارد از بعضی افراد که حقوق های نجومی دریافت می کردند، تمجید شد!

آیت الله آملی لاریجانی افزود: شاید بتوان گفت که لزوماً تمام این دریافت ها مجرمانه نبوده است اما به هر حال به عقیده بنده وقتی یک شخص در هیئت مدیره یک صندوق وقت محدودی 
می گذارد و از قبال آن وام چند صد میلیونی و حقوق چند ده میلیونی دریافت می کند، عمل او مصداق بارز «اکل مال به باطل» است و برای مردمی که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند به هیچ عنوان پذیرفته نیست لذا توقع داشتیم که دولت محترم این موارد را منعکس کند اما تاکنون حتی یک مورد گزارش در این زمینه از دولت به دست ما نرسیده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه علی رغم این امر، دادستانی از طریق گزارش های سازمان بازرسی کل کشور و برخی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در حال انجام بررسی های قضایی است، تصریح کرد: تا امروز چندین مورد احضار داشته ایم و بنده به مردم این اطمینان را می دهم که قوه قضاییه در حد امکانات و اطلاعاتی که در اختیار دارد، قاطعانه به این موضوع رسیدگی خواهد کرد تا برخی حقوق های غیر حق بازگردانده شود.

آیت الله آملی لاریجانی خاطر نشان کرد: در مورد پرونده شهرداری نیز همین طور است و گرچه افتراهایی هم در این زمینه به قوه قضاییه می زنند اما بنای ما این است که بدون جنجال و سر و صدا و در فضایی حقوقی و قضایی به موضوع رسیدگی کنیم که در  همین راستا تاکنون بیش از 15 نفر احضار شده اند و رسیدگی ها نیز ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی گزارش حادثه قطار مشهد- تبریز و همچنین حادثه انفجار حله عراق از سوی رئیس سازمان بازرسی و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ارائه و در هر مورد دستور لازم از سوی رئیس قوه قضاییه صادر شد.


منبع: خبرگزاری گیتا