حمید چیت‌چیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در چابهار اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی برای توسعه استان سیستان و بلوچستان انجام شده و بنا بر این است که در ماه‌های آینده علاوه بر نیروگاه 500 مگاواتی که چند ماه قبل در این استان کلنگ‌زنی شد، عملیات اجرایی یک نیروگاه 800 مگاواتی دیگر نیز آغاز شود.
 

وزیر نیرو تاکید کرد: گرمای بی‌سابقه‌ای که در جنوب سیستان و بلوچستان حاکم شده منجر به بروز مشکلاتی در زمینه تامین آب و برق مردم شده، بنابراین بنا به دستور رئیس جمهور به این استان آمدیم بلکه مشکلات مردم شریف استان به ویژه در زمینه آب و برق را هر چه سریعتر رفع کنیم.
 

وی تصریح کرد: باید گفت که در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در استان انجام شده است، از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به آبرسانی به 500 روستا، کلنگ‌زنی نیروگاه 500 مگاواتی و برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی یک نیروگاه 800 مگاواتی که به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد اشاره کرد.
 

چیت‌چیان ادامه داد: به طور کلی در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه اختیارات وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان انجام شده و در ادامه نیز برنامه‌ریزی شده و ما نیز با جدیت و تمام تمام این برنامه‌ها را پیگیری و اجرا می‌کنیم؛ بنا بر این است که منابع اجرای این طرح‌ها را عمدتاً از منابع داخلی وزارت نیرو تامین کنیم.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا