«عمار الاسد» عضو پارلمان سوریه از نقش منفی آمریکا در شهر رقه می‌گوید.
 

الاسد تأکید کرد که آمریکا اجازه داده است 120 عنصر داعش با سلاح  خود از الرقه خارج شده و به سمت «السخنه» بروند تا خطری برای منطقه تدمر ایجاد کنند.
 

وی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که جنگنده های روسیه و سوریه اما این تروریستها را هدف قرار داده و از پای درآوردند.
 

این مسئول سوری افزود: «هماهنگی بالایی میان آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه وجود دارد؛ گروهی که برخی فرماندهان آن آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و از برخی کشورهای منطقه هستند. در واقع آنچه در میدان رخ میدهد، بر عکس چیزی است که در رسانه‌ها گفته می‌شود. رخدادهای غافلگیر کننده زیادی رخ داده است.
 

وی ادامه داد که سه هفته پیش نیز هواپیماهای ائتلاف در رقه هلی برن کرده و شماری از سرکرده های داعش را به مناطق نامشخصی منتقل کرد. بی شک آنها (سرکرده های داعش) سوری، عراقی یا چچنی نبودند. آنان امرای غربی داعش بودند».
 

الاسد با اشاره به اینکه رقه برای آمریکا اهمیت زیادی دارد تصریح کرد: «چگونه میشود که با وجود اختلاف ایدئولوژیکی، توافقی میان داعش و نیروهای دموکراتیک سوریه انجام گیرد و بر اساس آن به سرکرده های داعش گذرگاه امنی برای خروج از رقه داده شود. این توافق جز به خاطر منافع صورت نمی گرفت».
 

وی در پایان خاطر نشان کرد: «سریالی برای نابودی کشورهای عربی وجود دارد. بحران قطر بهترین نمونه آن است. حتی اگر این بحران حل شود، طرح آمریکا متوقف نخواهد شد. در واقع سوریه با ایستادگی ارتش خود این طرح را متوقف کرد... و فقط ارتش سوریه است که به صورت واقعی وارد رقه خواهد شد»
 

منبع: خبرگزاری گیتا