آیت الله حسین نوری‌همدانی در دیدار امام جمعه مشهد با وی با بیان اینکه امروز جامعه ‌بیش از هر زمان دیگری به وحدت عملی نیاز دارد، اظهار داشت: ‌خیلی‌ها از وحدت و گذشت و آغاز دوستی حرف می‌زنند ولی در سخنرانی‌ها و عملکرد، گفته خود را نقض می‌کنند.
 

وی افزود: جامعه اسلامی باید اخلاق‌محور باشد و از دروغ، تهمت، افترا منزه بشود؛ اغراض شخصی و سیاسی از بین برود و خدا را در همه جا و همه حالات شاهد بر اعمال و رفتار و گفتار بدانیم.
 

این مرجع تقلید شیعه با اشاره به کلام امام راحل که فرمودند "عالم در محضر خداست"، تصریح کرد: ‌انسانی که با خدا عهد بست، نه از شرق هراس دارد نه از غرب و کار خود را بر مبنای حق و حقیقت قرار می‌دهد و در زمان ما امام (ره) علیه الگوی عملی این موضوع است.
 

آیت‌الله ‌نوری‌همدانی در ادامه به بد‌عهدی و نقض برجام از سوی آمریکا اشاره کرد‌ و گفت: با توجه به تصویب تحریم‌ها و رای قاطع در مجلس آمریکا به این موضوع هنوز بعضی‌ها باورشان نمی‌آید که آمریکا خیانتش را تکرار کرده و مثل 38 سال گذشته دشمنی خود را با ملت ایران ادامه می‌دهد و بلکه شدیدتر هم کرده است که مسئولان نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا