آخرین خبرها از تحولات میدانی از شرق استان حمص حاکیست نیروهای سوری توانستند با حملات معکوس تروریست‌ها را از شهر تدمر عقب برانند.

عناصر تروریستی داعش شب گذشته با حملات سنگین موفق شدند این شهر را به صورت موقت اشغال کنند اما با ورود نیروهای تازه نفس تحولات میدانی 180 درجه تغییر کرد.

بهتر شدن اوضاع جوی نیز باعث شد جنگنده‌های سوری و روسی مواضع تروریست‌ها را به شدت هدف قرار دهند و پیشروی آنان را متوقف کنند.

 

یک منبع میدانی  اعلام کرد: بمب افکن‌های توپولف 95، بالگردهای می 28 و 35 و 6 بالگرد K52 از شب گذشته تاکنون در عملیات علیه تروریست‌ها شرکت دارند.

وی افزود: نیروهای سوری در محور جنوبی موفق شدند تروریست‌ها را تا ارتفاع راهبردی «هیان» عقب برانند. در این محور تروریست‌ها 12 کیلومتر عقب نشینی کردند. این منبع میدانی به درگیری‌ها در محور شرقی نیز اشاره کرد و گفت: تروریست‌ها در این محور تا منطقه سیلوها که 10 کیلومتر با شهر تدمر فاصله دارند عقب نشینی کرده‌اند.

این منبع میدانی از پاکسازی کامل روستای العامریه در شمال شهر تدمر نیز خبر داد و گفت: تروریست‌ها در این محور 8 کیلومتر عقب رانده شدند.

وی افزود: در حال حاضر ناوچه‌های روسیه در دریای مدیترانه مواضع داعش را در شرق حمص هدف قرار می‌دهند. در درگیری‌ها شب گذشته بیش از 400 تن از تروریست‌های داعشی کشته و زخمی شدند.

تروریست‌ها شب گذشته درصدد بودند علاوه بر پیشروی از شرقی شهر تدمر به سوی فرودگاه این شهر هم حرکت کنند که با مقاومت نیروهای سوری در حملات خود ناکام ماندند. تروریست‌ها همچنین با اشغال مناطق شمالی و جنوبی حومه شهر تلاش کردند نیروهای سوری را قیچی و  آنان را در تدمر محاصره کنند که بازهم به نتیجه ای نرسیدند. درگیری‌ها در حومه شهر تدمر در محورهی مختلف همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری گیتا