«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه پس از دیدار روز گذشته خود با «حسین جابری انصاری» معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرد، تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو و تهران کاملا غیرقانونی است به ایجاد درک مشترک با آمریکا هیچ کمکی نمی‌کند.
 

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، بوگدانوف تأکید کرد: «شما موضع ما را می‌دانید. این تحریم‌ها کاملا غیرقانونی بوده و هیچ کمکی به سطح ضروری اعتماد میان ما و آمریکایی‌ها کمکی نمی‌کند».
 

وی افزود: «این ناراحت‌کننده است و به روابط دوجانبه ما آسیب خواهد زد. به اعتقاد من این مسئله به هیچ عنوان نمی‌تواند به خوشبینی در خصوص احتمال هماهنگی رویکردهای ما در خصوص طیف گسترده‌ای مسائله منطقه‌ای شامل روابط با شرک مهم و همسایه ما ایران کمک کند».
 

کنگره آمریکا روز 27 جولای، بسته تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را به تصویب رساند. این لایحه برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس سنا فرستاده شده و در صورت تصویب نهایی توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا امضا خواهد شد.
 

به دنبال این اقدام واشنگتن، وزارت خارجه روسیه یک روز بعد اعلام کرد که آمریکا باید تعداد کارکنان سفارت خود در مسکو و کنسولگری این کشور در سن‌پترزبورگ را کاهش دهد.


 

منبع: خبرگزاری گیتا