حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار با وزیر امور خارجه عراق پیروزی‌های اخیر ملت عراق در برابر گروهک‌های تروریستی تکفیری را حاصل وحدت ملی در این کشور خواند و اظهار داشت: امیدوارم پیروزی‌های اخیر در عراق علیه گروه‌های تکفیری که از مسیر وحدت ملی حاصل شده پس از شکست این گروهک‌ها ادامه پیدا کنند.
 

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام ادامه داد: اگر این وحدت مخدوش شود هم دستاوردها از بین خواهد رفت و هم تهدیدات جدیدی علیه ملت عراق بوجود خواهد آمد.
 

رئیسی در ادامه نسبت به اهمیت تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برای پیشرفت و تعالی یک کشور تأکید و ابراز کرد: در روزهای ابتدایی پیدایش داعش و گسترش آن در عراق، برخی‌ها در عراق و حتی ایران گمان می‌کردند که آمریکا بنا دارد و می‌تواند این گروهک‌ را شکست دهد، اما آنچه در این سال‌ها گذشت نشان داد مقابله با یک تهدید ملی از طریق تکیه بر نیروهای جوان و بکارگرفتن نیروهای داخلی امکان پذیر است.
 

وی محبت عمیق دو ملت ایران و عراق به اهل بیت(ع) را ظرفیت گسترده‌ای برای ارتباط میان دو ملت معرفی و تصریح کرد: این ظرفیت وظیفه دولت‌های ایران و عراق را برای تسهیل رفت و آمد زوار و افزایش امنیت آنان به ویژه در ایام اربعین حسینی دو چندان می‌کند.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا