همزمان با آغاز گسترده‌ترین مانور ارتش رژیم صهیونیستی طی 20 سال اخیر و نیز پیروزی مقاومت بر تروریست‌ها در مرز سوریه و لبنان، عربستان، لبنانی‌ها را تهدید کرد که هر آنچه حزب‌الله انجام می‌دهد تاثیراتی حتمی بر لبنان خواهد داشت.
 

روزنامه «الاخبار» در گزارشی در این باره نوشت: عربستان، پس از پیروزی امسال مقاومت در ارتفاعات (شرق لبنان) درست مانند جنگ 2006 (33  روزه) اسرائیل علیه لبنان عمل کرد و خودش را در جایگاه کسی قرار داد که می‌خواهد از حزب‌الله انتقام بگیرد. پس از شکست طرح اسرائیلی برای لبنان در 11 سال قبل، عربستان وارد قماری نامحدود شد و تا حد تسلیح لبنانی‌ها برای مقابله با حزب‌الله پیش رفت اما این قمار شکست خورد.
 

در ادامه این گزارش آمده است: امروز و پس از آنکه مقاومت موفق شده پروژه‌ای داعشی را شکست دهد، پروژه‌ای که به دنبال تبدیل لبنان به محل عبوری به سمت دریای مدیترانه بود؛ عربستان بازگشته است. اما ریاض این‌بار به صورت مخفی نیامده بلکه به تهدید علنی لبنانی ها روی آورده است.
 

 «ثامر السبهان» وزیر مشاور پادشاه عربستان در امور خلیج فارس در صفحه توئیتر خود مدعی شد آنچه حزب الله انجام می‌دهد ، جنایاتی انسانی در امت است که تاثیرات آن بر لبنان حتمی خواهد بود و همه لبنانی‌ها باید انتخاب کنند با حزب‌الله باشند یا علیه آن. خون عرب‌ها «ارزشمند» است.
 

السبهان سفیر عربستان در عراق بود که به خاطر مواضع تند از این کشور اخراج شد و هم‌اکنون پرونده مقابله با ایران را در کشورهای منطقه بر عهده دارد.
 

الاخبار در ادامه نوشت: به نظر می‌رسد «رمز عبور» عربستان منجر به وحدت دوباره ائتلاف 14 مارس شده است به نحوی که حزب «الکتائب» در بیانیه هفتگی خود به انتقاد از دولت در توافق اخیر در جرود عرسال پرداخت و گفت دولت به جای اینکه تروریست‌ها را بازداشت کند و آنها را به طرف‌های مربوطه تحویل دهد با توافقی تحت نظر حزب‌الله و دولت سوریه همراه شده و اجازه داد تروریست‌ها صحیح و سالم از مرز لبنان خارج شوند.
 

در طرف مقابل هم، «نواف الموسوی» نماینده فراکسیون «الوفاء للمقاومه» سخنان تندی علیه «سعد الحریری» نخست‌وزیر و «سامی الجمیل» رئیس حزب الکتائب (بدون نام بردن از وی) و نیز «میشل سلیمان» رئیس‌جمهور سابق مطرح کرد و به ادعاهای آنها پاسخ داد.
 

وی گفت: اظهارات الحریری در پاریس درباره آوارگان سوریه فقط گفته‌های خود است نه دولت لبنان. ما دولت سوریه را دولتی رسمی و قانونی می‌دانیم و جنایات عربستان را محکوم می‌کنیم. اما درباره ارتفاعات عرسال باید بگوییم که 14 مارس هیچ‌وقت با این منطقه مانند زمینی «اشغال‌شده» رفتار نکرده است بلکه سابقا ترجیح داد خواستار محاکمه ارتش لبنان شود. میشل سلیمان می‌گوید نباید به تروریست‌های داعش اجازه ترک خاک لبنان را می‌دادیم، من از وی این سوال را دارم: «شاکر العبسی» کجا رفت و چرا محاکمه نشد؟ همراهان وی چرا محاکمه نشدند؟
 

گروهی از تروریست های تکفیری به سرکردگی « شاکر العبسی» سلفی تندرو اردنی با اصالت فلسطینی باندی موسوم به « فتح الاسلام» را تشکیل داده و در ماه مه سال 2007 با ارتش لبنان در اردوگاه نهر البارد در شمال این کشور به طور مسلحانه درگیر شدند.
 

منبع: خبرگزاری گیتا