ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت و پشتیبانی هوایی جنگنده‌های روسی و سوری موفق شد محاصره داعش بر فرودگاه دیرالزور را بشکند. 
 

پس از آزاد شدن بلندی‌های الربیعات و پس از آنکه داعش بر اثر شدت درگیری‌ها مواضع خود در محور فرودگاه را خالی کرد، ارتش سوریه و متحدین از محور «المقابر» در جنوب غرب شهر، خود را به فرودگاه رساندند.
 

در ادامه پیشروی نیروهای سوری در این منطقه، گروه اطلاع رسانی «الاعلام الحربی» خبر داد که ارتش سوریه موفق شده است دایره امنیت این منطقه را گسترش دهد.
 

نیروهای مقاومت در عملیات امروز یکشنبه موفق شدند مقرهای «جنید و گارد ریاست جمهوری» را آزاد کنند.

 



ارتش سوریه همچنین کنترل مناطق موسوم به «مقابر و معامل» را به دست گرفت و در حال حاضر در حال مینی روبی از اطراف جاده ای است که فرودگاه دیرالزور را به این شهر وصل میکند.
 

نیروهای مقاومت همچنین با پاکسازی این منطقه، شرایط را برای رسیدن زمینی کمک به فرودگاه و افراد غیر نظامی حاضر در محله های «هرابش و الطحطوح» فراهم میکنند که در کنار فرودگاه قرار دارد.
 

نیروهای ارتش حاضر در محور السخنه-دیرالزور خود را به منطقه البانوراما رساندند/تأمین امنیت کامل جاده دمشق-حمص-دیرالزور

یک منبع نظامی نیز خبر داد که نیروهای طلایه دار ارتش سوریه که در محور السخنه و دیرالزور فعالیت داشتند، خود را به تیپ 137 دیرالزور و منطقه «البانوراما» رساندند.
 

نیروهای سوری پس از گسترش دامنه سیطره خود در این منطقه، مین روبی بزرگراه بین المللی را آغاز کردند تا آن را برای استفاده آماده کنند.
 

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد که نیروهای سوری از محور السخنه واقع در منطقه جنوب غربی وارد شهر دیرالزور شدند و محاصره سه ساله این منطقه را در هم شکستند.
 

بدین ترتیب امنیت جاده دمشق-حمص-دیرالزور کاملا تأمین شد.
 

عناصر داعش نیز پس از پیشروی ارتش سوریه به سمت میدان نفتی «التیم»، پیش از فرار این چاه را آتش کشیدند.
 

منبع: خبرگزاری گیتا