به گزارش خبرگزاری گیتا، دکتر میلاد منصوری در تحلیل خود از تعریف عدالت سه نوع عدالت سسیالیستی، دموکراتیک، و مارکسیستی را تعریف نموده و سپس تعریف درست از عدالت را بیان نمودند.

به اعتقاد دکتر منصوری عدالت از نظر سوسیالیست ها، به معنای برابری انسان ها در یک جامعه، و همه انسان ها را از نظری برابر می دانند و فرقی برای شخصی وجود ندارد و بدون استثناء همه با هم برابر هستند.


ایشان همچنین به تعریف عدالت دموکراتیک پرداخته و مطرح میکنند که با توجه به باور اومانیستی در این نظریه، دموکرات ها معتقدند که عدالت یعنی تمامی افراد باید داری یک آزادی فردی باشند و در این آزادی بتوانند خود را بروز و نمود دهند، در حدی که می توانند، در اینجا عدالت به وجود می آید.


وی عدالت  از  دیدگاه مارکسیستی این گونه تعریف می کنند: مارکسیت ها با توجه به نگرشی ابزارگونه بودن اندیشه ها و باورهایشان، می گویند جامعه در یک بستر کار همگانی، می توانند تلاش کنند و هر شخص با توجه به سعی بیشتر می تواند از بهره بیشتری برخوردار شود، که همین فرایند بوجود آمدن یک عدالت اجتماعی است.


و در پایان ایشان به تعریف درست عدالت می پردازند و معتقدند لیکن در واقع این سه نظریه می تواند از جهاتی خوب باشد می تواند از جهاتی بد باشد،  عدالت واقعی ; رسیدن به سعادت است، و اینکه مردم هر جامعه ای از وضعیت موجود احساس خوشبختی کنند، این یعنی عدالت...
 

منبع: خبرگزاری گیتا