یک منبع در وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که این کشور تحولات حلب را پیگیری می‌کند و مدعی شد که اتفاقاتی که در این کشور می‌افتد جنایت علیه بشریت است.

این منبع به خبرگزاری عربستان «واس»، گفته که عربستان اخیرا با شماری از طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی درباره حلب گفت‌وگو کرده و تأکید کرد که موضع عربستان در زمینه لزوم توقف عملیات ارتش سوریه در حلب ثابت است.

این منبع همچنین با اشاره به وظایف شورای امنیت اشاره کرده و گفته شورای امنیت سازمان ملل به تعهدهایش در خصوص حفظ امنیت و صلح بین المللی پایبند باشد.

همزمان با پیروزی‌های ارتش سوریه در مقابل تروریست‌های مورد حمایت کشورهای عربی و غربی در حلب، کشورهای عربی از جمله عربستان موجی از حمله رسانه‌ای علیه دولت سوریه و حامیانش [ایران و روسیه] آغاز کرده و مدعی شده‌اند که عملیات ارتش سوریه برای نجات غیرنظامیان شرق حلب از محاصره تروریست‌ها در واقع جنایت جنگی است.

عربستان در حالی این ادعاها را مطرح می‌کند که خود در حدود 20 ماه گذشته جنگی تمام عیار علیه یمن، همسایه خود آغاز کرده که بر اساس آمارهای بین المللی ده‌ها هزار غیرنظامی یمن در این جنگ کشته و زخمی شده‌اند

منبع: خبرگزاری گیتا